Szolgáltatásbővítést tervez a Nagybani Piac
Növelni tudta forgalmát a Budapesti Nagybani Piac Zrt. 2010-ben. Évek óta azon fáradoznak, hogy minél korszerűbb szolgáltatási színvonalat tudjanak nyújtani a vevőkörüknek, amelyet a jövőben a HORECA-szektor irányába bővítenek, mondja Házi Zoltán vezérigazgató. Ehhez partnereket is keresnek.
Milyen volt a 2010-es év a Budapesti Nagybani Piac Zrt. életében?
H. Z.: – Jó évet zártunk. Összesen 645 ezer belépést regisztráltunk a piac területére, ebből 460 ezer volt a kereskedő. Ez 4 százalékkal több, mint tavalyelőtt. Forgalmunkat is növelni tudtuk, tavalyi árbevételünk nem végleges adatok szerint meghaladja a 2,3 milliárd forintot. A piacunkon értékesített áru mennyisége kis mértékben csökkent, ám értékben növekedett, mivel egyes zöldség- és gyümölcsfélék árai jelentősen emelkedtek az elmúlt évben. Felméréseink szerint több mint 402 ezer tonna került eladásra a piacon.
Milyen célcsoportok felé szeretnék szélesíteni a vevőkört?
H. Z.: – Az európai nagybani piacokon azt látjuk, hogy az üzletek ellátása mellett erősödik a HORECA-szektor jelentősége. Mi is szeretnénk ebbe az irányba elmozdulni. Ennek érdekében olyan vállalkozó partnereket keresünk, akik az eddiginél színvonalasabb kínálatot tudnak biztosítani olyan, a gasztronómiában fontos termékekből, mint például a hal vagy a tőkehús. Ezen kívül azokat a cégeket is keressük, akik a partnereink számára csomagolási megoldásokat tudnak nyújtani.
Milyen fontos beruházások, fejlesztések történtek tavaly a Nagybanin?
H. Z.: – Az elmúlt időszakban igen jelentős összegeket, évenkénti átlagban mintegy 500–520 millió forintot fordítottunk beruházásra. Legutóbb épp tavaly decemberben adtunk át egy közel 5000 négyzetméteres, modern raktárcsarnokot. Másik jelentős fejlesztésünk a közelmúltban a beléptetés korszerűsítése volt, a rendszámfelismerő rendszer jelentősen lerövidíti a várakozási időt.
A modern kereskedelmi csatornák kiszolgálása milyen kihívásokat állít Önök elé?
H. Z.: – Arra törekszünk, hogy minél több olyan, komoly termelői háttérrel rendelkező bérlőt hozzunk ide, aki képes megfelelni a nagy láncok igényeinek minőségben, csomagolásban, logisztikában. Ezért is gondoljuk úgy, hogy a korábbi, elaprózott raktárszerkezetet át kell alakítanunk, és nagy alapterületű, modern épületeket kell építenünk a piac területén. Ma már közel 30 ezer négyzetméter raktár-alapterülettel rendelkezünk, ennek kétharmada a legmagasabb igényeknek is megfelel. Bevételünknek közel 50 százaléka a raktárkiadásból származik.
Milyen terveik, célkitűzéseik vannak 2011-re?
H. Z.: – Egyrészt megpróbáljuk tovább javítani a szolgáltatási színvonalunkat. Jelenleg a legfőbb nehézséget a megközelíthetőség és az ebből fakadó kisebb közlekedési fennakadások jelentik. Már tavaly is bővítettük a vevőparkolót, ezt folytatni szeretnénk. Ezenkívül jeleztük a fővárosi önkormányzat felé, hogy partnerek lennénk a Nagykőrösi úton lévő leállósáv bővítésében, hogy a gépjárművek még kevésbé zavarják a kerület lakosainak életét.
A raktárkapacitás fejlesztésével sem akarunk leállni: 2011-et a következő nagyszabású projektünk előkészítésére szánjuk. Kiemelt fontosságot tulajdonítunk továbbá a környezetvédelemnek és az energiagazdálkodásnak. A tavaly felépült raktárunk a geotermikus energiát hasznosítja, és régebbi raktáraink korszerűsítésével is a takarékosabb, „zöldebb” működést kívánjuk megvalósítani. (X)
Házi Zoltán
vezérigazgató
Budapesti Nagybani Piac
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >