A szőlészet és borászat turisztikai lehetőség
A szőlészet és borászat turisztikai lehetőséget jelent, az ágazat célja a minőséget képviselő borturizmus fejlesztése – hangsúlyozta Zilai Zoltán, a Magyar Borakadémia elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Kiemelte: a borturizmus segíti meghatározni a táj identitását, jó marketing eszköz, ugyanakkor a borok fontos szerepet játszanak a vendéglátás megújulásában is.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke a műsorban beszámolt arról, hogy több szakmai szervezettel közösen hagyományteremtő szándékkal megrendezték az első országos szőlész-borász konferenciát, hogy rendszeres fórumot teremtsenek a szakma előtt álló feladatok megbeszélésére.
A tavaly elfogadott stratégiában kimondták, meg kell újulnia a szakmának – hívta fel a figyelmet Légli Ottó, aki szerint a szőlész-borász szakma nyitott az új eredményekre, a megújulás alapja pedig a világszínvonalú tudás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a borászatban: az új technológia megváltoztatja a borkészítés módját
A mesterséges intelligencia forradalmasítja az amerikai borászatot, lehetővé téve a…
Tovább olvasom >Drasztikus az áremelkedés a Balatonnál
A Balaton környéki szállások árai idén átlagosan 10%-kal nőttek az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félautomata teaadagoló – A nap videója
Kedves és szellemes ötlet – szép kivitelezés! A videóért katt…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >