A szőlészet és borászat turisztikai lehetőség
A szőlészet és borászat turisztikai lehetőséget jelent, az ágazat célja a minőséget képviselő borturizmus fejlesztése – hangsúlyozta Zilai Zoltán, a Magyar Borakadémia elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Kiemelte: a borturizmus segíti meghatározni a táj identitását, jó marketing eszköz, ugyanakkor a borok fontos szerepet játszanak a vendéglátás megújulásában is.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke a műsorban beszámolt arról, hogy több szakmai szervezettel közösen hagyományteremtő szándékkal megrendezték az első országos szőlész-borász konferenciát, hogy rendszeres fórumot teremtsenek a szakma előtt álló feladatok megbeszélésére.
A tavaly elfogadott stratégiában kimondták, meg kell újulnia a szakmának – hívta fel a figyelmet Légli Ottó, aki szerint a szőlész-borász szakma nyitott az új eredményekre, a megújulás alapja pedig a világszínvonalú tudás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >