A szőlészet és borászat turisztikai lehetőség
A szőlészet és borászat turisztikai lehetőséget jelent, az ágazat célja a minőséget képviselő borturizmus fejlesztése – hangsúlyozta Zilai Zoltán, a Magyar Borakadémia elnöke hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Kiemelte: a borturizmus segíti meghatározni a táj identitását, jó marketing eszköz, ugyanakkor a borok fontos szerepet játszanak a vendéglátás megújulásában is.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnöke a műsorban beszámolt arról, hogy több szakmai szervezettel közösen hagyományteremtő szándékkal megrendezték az első országos szőlész-borász konferenciát, hogy rendszeres fórumot teremtsenek a szakma előtt álló feladatok megbeszélésére.
A tavaly elfogadott stratégiában kimondták, meg kell újulnia a szakmának – hívta fel a figyelmet Légli Ottó, aki szerint a szőlész-borász szakma nyitott az új eredményekre, a megújulás alapja pedig a világszínvonalú tudás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Digitális kincsesbánya a műemlékek szerelmeseinek – elindult az e-orokseg.hu
Soha nem volt még ilyen látványos és közérthető módon elérhető…
Tovább olvasom >Továbbra is erős pályán a magyar turizmus
2025 februárjában a turizmus ismételten erőteljes növekedést mutatott: a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 1 millió vendég érkezett a magyarországi szállashelyekre
2025 februárjában tovább erősödött a magyar turizmus: több mint 1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális kincsesbánya a műemlékek szerelmeseinek – elindult az e-orokseg.hu
Soha nem volt még ilyen látványos és közérthető módon elérhető…
Tovább olvasom >NKFH: több száz távol-keleti üzemeltetésű boltot és étteremet vizsgáltak a fogyasztóvédők
Több száz távol-keleti üzemeltetésű boltot, étteremet vizsgáltak a fogyasztóvédők, a…
Tovább olvasom >4 milliárdosok klubjában köthet ki idén a hajóutak foglalását digitalizáló magyar startup
A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, köztük Szigetvári Józseftől, a…
Tovább olvasom >