Szlovén kereskedelmi hálózat terjeszkedik Horvátországban
A legnagyobb szlovén kereskedelmi hálózat, a Mercator megvásárolja horvát versenytársát, a Getro szupermarketláncot: a megállapodás szerint a Getro 16 üzletét veszik meg, a cégnévvel és a dolgozókkal együtt. Az ügylet még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A felvásárlási árat nem közölték, horvát médiajelentések szerint a Getro fő tulajdonosa 100 millió eurót akart a hálózatért. A kereskedelmi lánc többsége Vjekoslav Gucic horvát üzletemberé, kisebb része az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) tulajdona.
A Mercator eddig mindössze 6 százalékkal rendelkezett a horvát kiskereskedelmi piacon. A Getro felvásárlásával részesedése 8-9 százalékra nő, és ezzel a Konzum után a második lesz Horvátországban. Az átvételt követően a Mercator 4500 alkalmazottat foglalkoztat majd Horvátországban – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >BH AgrárTrend Index: stabilizálódtak a magyar élelmiszer-gazdaság kilátásai
Stabilizálódott a magyar élelmiszer-gazdaság szereplőinek korábbinál kedvezőbb helyzetértékelése 2024 első…
Tovább olvasom >