Szlovén kereskedelmi hálózat terjeszkedik Horvátországban
A legnagyobb szlovén kereskedelmi hálózat, a Mercator megvásárolja horvát versenytársát, a Getro szupermarketláncot: a megállapodás szerint a Getro 16 üzletét veszik meg, a cégnévvel és a dolgozókkal együtt. Az ügylet még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A felvásárlási árat nem közölték, horvát médiajelentések szerint a Getro fő tulajdonosa 100 millió eurót akart a hálózatért. A kereskedelmi lánc többsége Vjekoslav Gucic horvát üzletemberé, kisebb része az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) tulajdona.
A Mercator eddig mindössze 6 százalékkal rendelkezett a horvát kiskereskedelmi piacon. A Getro felvásárlásával részesedése 8-9 százalékra nő, és ezzel a Konzum után a második lesz Horvátországban. Az átvételt követően a Mercator 4500 alkalmazottat foglalkoztat majd Horvátországban – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >