Szlovén kereskedelmi hálózat terjeszkedik Horvátországban
A legnagyobb szlovén kereskedelmi hálózat, a Mercator megvásárolja horvát versenytársát, a Getro szupermarketláncot: a megállapodás szerint a Getro 16 üzletét veszik meg, a cégnévvel és a dolgozókkal együtt. Az ügylet még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A felvásárlási árat nem közölték, horvát médiajelentések szerint a Getro fő tulajdonosa 100 millió eurót akart a hálózatért. A kereskedelmi lánc többsége Vjekoslav Gucic horvát üzletemberé, kisebb része az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) tulajdona.
A Mercator eddig mindössze 6 százalékkal rendelkezett a horvát kiskereskedelmi piacon. A Getro felvásárlásával részesedése 8-9 százalékra nő, és ezzel a Konzum után a második lesz Horvátországban. Az átvételt követően a Mercator 4500 alkalmazottat foglalkoztat majd Horvátországban – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >