Szlovén kereskedelmi hálózat terjeszkedik Horvátországban
A legnagyobb szlovén kereskedelmi hálózat, a Mercator megvásárolja horvát versenytársát, a Getro szupermarketláncot: a megállapodás szerint a Getro 16 üzletét veszik meg, a cégnévvel és a dolgozókkal együtt. Az ügylet még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A felvásárlási árat nem közölték, horvát médiajelentések szerint a Getro fő tulajdonosa 100 millió eurót akart a hálózatért. A kereskedelmi lánc többsége Vjekoslav Gucic horvát üzletemberé, kisebb része az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) tulajdona.
A Mercator eddig mindössze 6 százalékkal rendelkezett a horvát kiskereskedelmi piacon. A Getro felvásárlásával részesedése 8-9 százalékra nő, és ezzel a Konzum után a második lesz Horvátországban. Az átvételt követően a Mercator 4500 alkalmazottat foglalkoztat majd Horvátországban – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >