Szlovén kereskedelmi hálózat terjeszkedik Horvátországban
A legnagyobb szlovén kereskedelmi hálózat, a Mercator megvásárolja horvát versenytársát, a Getro szupermarketláncot: a megállapodás szerint a Getro 16 üzletét veszik meg, a cégnévvel és a dolgozókkal együtt. Az ügylet még versenyhatósági jóváhagyásra vár.
A felvásárlási árat nem közölték, horvát médiajelentések szerint a Getro fő tulajdonosa 100 millió eurót akart a hálózatért. A kereskedelmi lánc többsége Vjekoslav Gucic horvát üzletemberé, kisebb része az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) tulajdona.
A Mercator eddig mindössze 6 százalékkal rendelkezett a horvát kiskereskedelmi piacon. A Getro felvásárlásával részesedése 8-9 százalékra nő, és ezzel a Konzum után a második lesz Horvátországban. Az átvételt követően a Mercator 4500 alkalmazottat foglalkoztat majd Horvátországban – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >