Szlovák kiskereskedelem: tájékoztató, hogy a termék hány százaléka hazai
Szlovákiában a kiskereskedelmi láncokat arra kötelezték, hogy tájékoztassák a vásárlókat termékeik eredetéről: az ezt tartalmazó táblákat a boltok bejáratán kell elhelyezni.
2013 Február 5-én, a szlovák parlament elfogadott egy törvényjavaslatot, amely szükségessé tenné hogy a kiskereskedelmi az üzletbejáratokon, továbbá online platformjaikon jelezzék, kínált áruik hány százalékos arányban készültek Szlovákiában.
A ceeretail.com értesülése alapján, a törvény szerint, a láncoknak azt is igazolnia kell – a bejáratokon és a honlapon egyaránt – hogy melyik az az öt ország, ahonnan a termékeik többségében származnak.
A jogi rendelkezés azokra a nagy kiskereskedelmi hálózatokra vonatkozik, amelyek éves forgalma meghaladja a 10 millió eurót. Ugyanakkor a kisebb üzletláncoknak évente kétszer tájékoztatniuk kell a mezőgazdasági minisztériumot arról, hogy értékesített termékeik arányaiban mely országokból származnak. (marketinginfo.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >