Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége. A szervezetek a geopolitikai kihívások ellenére továbbra is folytatják fenntarthatósági kezdeményezéseik megvalósítását, a fogyasztók azonban átláthatóságot szeretnének – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb riportjából, amely a szervezetek elmúlt három évben tett fenntarthatósági törekvéseinek fejlődését követi nyomon.
Cél az újrahasznosítás és a vízgazdálkodási program
A kutatás szerint a vállalatok nem veszik félvállról a fenntarthatósági célokat, amelyek kapcsán a vállalásokat, célszámokat igyekeznek tartani. A cégvezetők 84%-a idén úgy nyilatkozott, hogy szervezete teljesíti a kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzéseit; kevesebb mint tizedük mondta, hogy elmaradásban van.
A szervezetek igyekeznek minimálisra csökkenteni a környezetre gyakorolt negatív hatásukat, az előrelépés különösen a fenntartható terméktervezés, a mérés és a vízgazdálkodás terén tapasztalható. A cégvezetők közel háromnegyede nyilatkozta, hogy gyártási stratégiájának egyik fő szempontja a termékek újrahasznosítása, szemben a 2022-es 53%-kal, míg több, mint kétharmaduk számolt be arról, hogy a fosszilis alapú tüzelőanyag források elhagyása érdekében újratervezi termékeit. Ez jelentős növekedés a 2022-es évhez képest, amikor a cégvezetők kevesebb mint fele nyilatkozott ekképpen. Ezen túlmenően a cégvezetők háromnegyede vezetett be vízgazdálkodási programot, szemben a 2022-es 55%-kal.
„Mindez azt tükrözi, hogy a fenntarthatósági projektek a jelentős ellenszél ellenére 2024-ben is folyamatos lendületben maradnak”
– jelentette ki Cyril Garcia, a Capgemini globális fenntarthatósági-, felelősségvállalási vezetője, a csoport igazgatótanácsának tagja.
„A cégvezetőknek módjukban áll, de ugyanakkor kötelességük is egy fenntarthatóbb gazdaság felé terelni minket. A bizalom és a hitelesség fogyasztók körében történő kiépítésének legjobb módja, ha kézzelfogható eredményeket produkálunk és olyan jövőt tervezünk, amelynek középpontjában a fenntarthatóság áll.”
A fogyasztók nincsenek meggyőződve a fejlődésről
Bár a vállalatok úgy érzik, jól haladnak a fenntarthatósági programokkal, a fogyasztókat nem könnyű meggyőzni. A kutatás szerint a fogyasztók háromnegyede elvárja, hogy a vállalatok 2024-ben nagyobb szerepet vállaljanak az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében. Ezen túlmenően, még ha a szervezetek fokozzák is a fenntarthatóságra irányuló kezdeményezéseket, a fogyasztók minden eddiginél szkeptikusabbak a vállalati fenntarthatósággal kapcsolatban. Több mint 50%-uk gondolja úgy, hogy a szervezetek zöldre mossák fenntarthatósági kezdeményezéseiket, szemben a 2023-as 33%-kal.
Geopolitika és szabályozás: a svéd és amerikai vezetők aggódnak a legjobban
A cégvezetők háromnegyede úgy gondolja, hogy a fenntarthatóságra vonatkozó szabályozás szükséges a globális klímavédelmi célkitűzések eléréséhez és közel kétharmaduk még abban is egyetért, hogy szabályozás nélkül szervezetük nem indított volna számos környezeti fenntarthatósági kezdeményezést. Világszerte a cégvezetők 73%-a egyetért abban, hogy az Európai Unió vállalatok fenntarthatósági jelentéstételéről szóló irányelve (CSRD) javítja a fenntarthatóság mérési és nyomon követési lehetőségeit. A szervezetek azonban továbbra is elmaradnak a fenntarthatósági kezdeményezésekről való jelentéstétel tekintetében.
Idén a cégvezetők közel kétharmada a fenntarthatósági beruházások esetében a geopolitikai kérdéseket egyre fontosabb szempontként jelölte meg, 69%-uk pedig aggódik a bizonytalan amerikai politikai helyzet hatásai miatt. Ez minden országban érezhető, de a svéd cégvezetők aggódnak a legnagyobb mértékben (75%), szemben az amerikai vezetők 71%-ával és az indiai vezetők 59%-ával.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >