Színre lép a Tesco Színes
Sajtótájékoztató keretében mutatta be a szeptember elején bevezetésre kerülő Tesco Színes saját márkás termékeket a multinacionális áruházlánc. A termékek egy részét kimondottan a magyar piacra fejlesztették ki, gyártóik is magyar vállalkozások. Egy részükkel a négy visegrádi ország minden Tesco áruházában találkozhatnak a vevők, és vannak köztük olyanok is, amelyeket eddig csak Angliában vásárolhatott meg a közönség. A Tesco 11 évvel ezelőtti indulásához hasonló mérföldkőnek nevezte a mostani nagyszámú termékbevezetést Hardy Mihály, a Tesco-Global Zrt. szóvivője. Mint elmondta szeptember 7-től jövő év áprilisáig a vásárlók több mint 1200 új, saját márkás termékkel találkozhatnak az áruházak polcain. Ebben a hónapban kezdődik a Tesco Színes összefoglaló név alatt futó négy termékcsoport intenzív reklámkampánya a televízióban és a szórólapokon. A bevezetést nagyarányú vásárlási kedvezményekkel, „egyet fizet, kettőt vihet” akciókkal, reklámanyagokkal segíti a cég, az áruházakban szervezett kóstolásokkal/bemutatókkal ismertetik meg a magyar vásárlókat az új termékcsoporttal.
Névadó vásárlók
Steve Reynolds, a Tesco marketingigazgatója a sajtótájékoztatón felhívta a figyelmet arra, hogy a Színes, „standard” kategóriás termékek minősége megegyezik a márkás társaikéval, de áruk termékcsoportoktól függően minimum 10 százalékkal alacsonyabb.
A Tesco Színes összefoglaló nevet a tesztelésben részt vevő vásárlóktól kapta a kollekció, de a több mint ezer cikket magába foglaló szortiment külsejében és származásában is nagyon sokszínű. A termékek egy részét kifejezetten a magyar vásárlók igényeinek és ízlésének megfelelően fejlesztette ki a Tesco, néhánynak a gyártója is magyar, más termékek viszont azonosak a négy visegrádi országban forgalmazottakkal, és vannak köztük olyanok is, amelyeket a brit vásárlók is ismernek és kedvelnek.
A Tesco Színes négy alapvető termékkategóriát ölel fel: a friss árukat, az úgynevezett szárazárut, vagyis a csomagolt élelmiszereket, a kozmetikumokat és a háztartási vegyi árut. Valamennyi termék közös ismertetőjele a színes csomagolás és a Tesco márkanév.
Ellenőrzés három szinten
A Tesco az új színes termékeknél nemcsak az áruk kifejlesztését, hanem előállításának teljes folyamatát ellenőrzi, és folyamatosan, szúrópróbaszerűen is nyomon követi. Mint Gyuricsek Erzsébet termékmenedzsertől megtudtuk, a Tesco három szinten ellenőrzi a forgalmazott termékek minőségét. Már a bekerüléshez is szükség van egy beszállítói auditra, amely több területen szigorúbb, mint a hatályos európai szabványok. A nyílt meghívásos tenderen csak azok a beszállítók vehetnek részt, akik a megfeleltek ezeknek az elvárásoknak. A termékeket a beszerzők vakteszt alapján minősítik, de a polcra kerülés előtt a vásárlók bevonásával is végeznek előzetes vizsgálatot. Ahhoz, hogy a termék végül bekerüljön a szortimentbe, még egy hivatásos minősített intézetnek is meg kell vizsgálnia.
A gyártók és beszállítók ezt követően sem dőlhetnek hátra, a vizsgálatokat félévente-évente ismétli az áruházlánc.
Még van potenciál a saját márkában
A Tesco kínálatában eddig négy kategóriában – gazdaságos, standard, prémium és fitt – mintegy 7 százalékot tettek ki a saját márkás termékek. A Tesco Színes teljes bevezetése után ez az arány elérheti a 20 százalékot. A várható forgalomról a Tesco szakemberei nem bocsátkoztak jóslásba, de angliai tapasztalataik alapján úgy vélik, van még hová fejlődnie a piacnak, hiszen Nagy-Britanniában a Tesco áruházainak kínálata 50 százalékban saját márkás termékekből áll.
A Tesco Színes egy minőségileg magasabb árukategóriát jelent, amelyet kifejezetten a növekvő vásárlói igények kielégítésére fejlesztettek ki. A kínálatban továbbra is jelen lesznek a Gazdaságos/Value kategória termékei, amelyek az alapvető vásárlói igények kielégítését szolgáljak, ellenőrzött minőségben és a lehető legjobb ár-érték arányban. Ebben a kategóriában folyamatos felülvizsgálatot tart a cég, a jelenleg 600 darabból álló kínálatot februárig áttekintik, bővülés itt is várható.
Növekszik a fitt kategória kínálata is, fél éven belül várhatóan itt is 50-60 új termék kerül bevezetésre. Erős-Hajdu Szilvia
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >