Szingapúrban népszerűsíti a magyar élelmiszereket az Agrármarketing Centrum
Nyolcadik éve szervez közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a délkelet-ázsiai (ASEAN) térség egyik legjelentősebb élelmiszer- és ital szakkiállításán, a szingapúri FHA-n (Food and Hotel Asia). A 2023. április 25-28. között zajló seregszemlén az Agrármarketing Centrum közösségi standja hatvan négyzetméteren, nyolc kiállító részvételével várja a magyar élelmiszerek iránt érdeklődő beszerzők, disztribútorok és importőrök áradatát. A magyar cégek kínálatában a fagylalttól, illetve a fagyasztott termékektől kezdve a mézen, a borokon és a bodzaleven át a mangalica- és galambhúsig számtalan termék megtalálható.
Az eseményen idén negyvenöt ország 1350 kiállítója vesz részt, a szakmai látogatók száma várhatóan meghaladja a negyvenezer főt. A kiállításon most először várható jelentős számú importőr érkezése Kínából, az ún. hosted buyer program keretében pedig 192 meghívott beszerző várható többek között Indiából, a Fülöp-szigetekről, Ausztráliából, Japánból, Thaiföldről, Indonéziából. A rendezvénnyel párhuzamosan tartják a ProWine Asia Nemzetközi Bor és Szeszesital Szakkiállítást is.
Superfood-okkal várták a magyarok a látogatókat
Az AMC standján résztvevő nyolc kiállító többek között a superfood-ként is emlegetett bodza készítményekkel, mézekkel, illetve a régióban igen népszerű mangalicahús termékekkel várja a szakmai érdeklődőket, beszerzőket. A mangalica térségbéli sikertörténetét fémjelzi az is, hogy a világ egyik legdrágább, prémium hústermékeket forgalmazó hentesüzlete, a szingapúri Huber’s butchery is nemrégiben felvette kínálatába a magyar mangalicát. A közösségi standon a potenciális importőrök megismerkedhetnek az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiájával, a Hungarian Food Business Programmal is. A program központi eleme a Hungarian Food Business Catalogue elnevezésű online kiadvány, amelyben jelenleg mintegy százhatvan hazai cég, több mint kétezer kivitelre szánt termékkel szerepel.
Szingapúr fontos nemzetközi találkozóhely az exportképes vállalatok és vállalkozások számára, hiszen elosztó központként is funkcionál a régió többi állama felé
Az ázsiai városállamban gyakorlatilag nincs mezőgazdasági tevékenység a kevés rendelkezésre álló földterület miatt, így élelmiszerei csaknem 90 százalékát importálja. Szingapúrban mindössze néhány hektáron zajlik gazdálkodás, úgynevezett vertikális farmok formájában. Ez azt jelenti, hogy melegházas kultúrában több emeleten termesztenek elsősorban leveles zöldségeket, salátákat. Ily módon meglehetősen hatékonyan tudnak ilyen kis területen bizonyos zöldségféléket előállítani, de kétségtelen, hogy jelentős import nélkül nem tudnák a városállam ellátását biztosítani. Az FHA-n való részvétel tehát óriási lehetőséget jelent az exportálni kívánó magyar élelmiszer- és agrárcégek számára, nem csak Szingapúr felvevőpiaca, de a térségben jelentős kereskedelmi központi szerepe miatt is.
AMC
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >