Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak egyik markáns iránya a kedvelt édességfajták házasítása, és egyre inkább úgy tűnik, a cukrászdák művészeinek legmegfelelőbb vászna a croissant.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
Dominique Ansel már egy évtizede megjelent világhódító cronutját (és annak diadalát) ugyan még maga a mester sem tudta megismételni, de történnek népszerű, mi több üzletileg is rendkívül sikeres próbálkozások. Nemrég írtunk az ezerféleképpen elkészíthető crookie-ról, a croissant és a cookies keverékéről, és most egy ázsiai eredetű sós étel levelestésztás süteménnyé konvertálásáról olvastunk hozsannákat.
John Lee, a New York-i Cafe W tulajdonosa az év elején megkérte alkalmazottait, készítsenek egy újfajta croissant-t az onigiri mintájára (japán rizslabda, amely egyébként nem gömb, hanem háromszög formájú), és az rendelkezzen három ívelt ponttal, és a francia tészta pelyhes textúrájával. Sok időbe telt a rétegek pontos számának és a tészta optimális vastagságának meghatározása: a tésztának hajlékonynak kellett lennie, hogy háromszög alakúvá formálható legyen, ugyanakkor elég erősnek is, hogy az igazi onigirihez használt töltelékeket, például majonézt és ikrát is elbírja. Májusra elkészült az új – pékje válogatja: ma már oniossantnak és cronigirinek is nevezett – sütemény, amelyből a Cafe W hetente körülbelül 1600 darabot ad el 6,50 dolláros áron.
És hogy a forma is számít: a torinói Farmacia del Cambio cukrászda cukrászai, Matteo Baronetto és Giorgia Mazzuferi kocka és gömb alakú croissant-okat (is) készítenek, akiknek már tengerentúli utánzóik is jól profitálnak az ötletből. //
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Az ökológiai gazdálkodás az agrár-fenntarthatóság kulcsa és vezető modellje
Budapesten találkoztak az ökológiai gazdálkodás nemzetközi és hazai szakemberei a…
Tovább olvasom >Növényi alapú pop-up üzletet nyitott az Impossible Foods Chicagóban
Impossible Quality Meats néven nyitotta meg az Impossible Foods pop-up koncepcióját Chicago Uptown…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >