Szigorúan ellenőrzött webshopok
Az online kereskedelmet érintő tisztességes piaci magatartásról és a hatósági ellenőrzések rendszeréről szervezett online beszélgetést május 4-én az Ecommerce Hungary. A rendezvény apropóját az jelentette, hogy a GVH milliárdos nagyságrendű bírságot szabott ki a Booking.com számára megtévesztő kommunikáció, agresszív piaci magatartás miatt.
A beszélgetés, amelybe meghívott szakértőként Siklósi Máté, a Panaszkezelő.hu oldal üzemeltetője, valamint dr. Horváth Zita, a Decathlon jogi osztályának vezetője kapcsolódott be, olyan témákat járt körül, mint például: mi számít tisztességtelen magatartásnak egy webshopmarketingben? Mit ellenőriz a fogyasztóvédelem, és mit a GVH?
A közel egyórás diskurzus alatt többek között szóba került, hogy nagyon sok vállalkozás és kereskedő félreérti a szavatosság és jótállás fogalmát, a kettő közötti különbséget, de ugyanígy problémák vannak az elállási jog érvényesítésének értelmezésével is. A bírság elkerülésére minden kereskedelmi vállalkozásnak kifizetődő, ha minden külső és belső kommunikációját akár saját, akár külsős jogi szakemberrel ellenőrizteti, így elkerülve a rossz megfogalmazásokból, valótlan állításokból eredő problémákat. És bár „a vásárlónak mindig igaza van”, mégis vannak olyan esetek, amikor a kereskedőnek kell ragaszkodni az igazához, hiszen a következetes hozzáállás segíthet megakadályozni a sorozatos visszaéléseket, ráadásul az így keletkezett precedensek jó alapot szolgáltatnak a későbbi problémás ügyek során. //
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >