Szigorúan ellenőrzött webshopok
Az online kereskedelmet érintő tisztességes piaci magatartásról és a hatósági ellenőrzések rendszeréről szervezett online beszélgetést május 4-én az Ecommerce Hungary. A rendezvény apropóját az jelentette, hogy a GVH milliárdos nagyságrendű bírságot szabott ki a Booking.com számára megtévesztő kommunikáció, agresszív piaci magatartás miatt.
A beszélgetés, amelybe meghívott szakértőként Siklósi Máté, a Panaszkezelő.hu oldal üzemeltetője, valamint dr. Horváth Zita, a Decathlon jogi osztályának vezetője kapcsolódott be, olyan témákat járt körül, mint például: mi számít tisztességtelen magatartásnak egy webshopmarketingben? Mit ellenőriz a fogyasztóvédelem, és mit a GVH?
A közel egyórás diskurzus alatt többek között szóba került, hogy nagyon sok vállalkozás és kereskedő félreérti a szavatosság és jótállás fogalmát, a kettő közötti különbséget, de ugyanígy problémák vannak az elállási jog érvényesítésének értelmezésével is. A bírság elkerülésére minden kereskedelmi vállalkozásnak kifizetődő, ha minden külső és belső kommunikációját akár saját, akár külsős jogi szakemberrel ellenőrizteti, így elkerülve a rossz megfogalmazásokból, valótlan állításokból eredő problémákat. És bár „a vásárlónak mindig igaza van”, mégis vannak olyan esetek, amikor a kereskedőnek kell ragaszkodni az igazához, hiszen a következetes hozzáállás segíthet megakadályozni a sorozatos visszaéléseket, ráadásul az így keletkezett precedensek jó alapot szolgáltatnak a későbbi problémás ügyek során. //
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >