Szigorúan ellenőrzött webshopok

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2020. 05. 15. 13:54

ecommercelogoAz online kereskedelmet érintő tisztességes piaci magatartásról és a hatósági ellenőrzések rendszeréről szervezett online beszélgetést május 4-én az Ecommerce Hungary. A rendezvény apropóját az jelentette, hogy a GVH milliárdos nagyságrendű bírságot szabott ki a Booking.com számára megtévesztő kommunikáció, agresszív piaci magatartás miatt.

A beszélgetés, amelybe meghívott szakértőként Siklósi Máté, a Panaszkezelő.hu oldal üzemeltetője, valamint dr. Horváth Zita, a Decathlon jogi osztályának vezetője kapcsolódott be, olyan témákat járt körül, mint például: mi számít tisztességtelen magatartásnak egy webshopmarketingben? Mit ellenőriz a fogyasztóvédelem, és mit a GVH?

A közel egyórás diskurzus alatt többek között szóba került, hogy nagyon sok vállalkozás és kereskedő félreérti a szavatosság és jótállás fogalmát, a kettő közötti különbséget, de ugyanígy problémák vannak az elállási jog érvényesítésének értelmezésével is. A bírság elkerülésére minden kereskedelmi vállalkozásnak kifizetődő, ha minden külső és belső kommunikációját akár saját, akár külsős jogi szakemberrel ellenőrizteti, így elkerülve a rossz megfogalmazásokból, valótlan állításokból eredő problémákat. És bár „a vásárlónak mindig igaza van”, mégis vannak olyan esetek, amikor a kereskedőnek kell ragaszkodni az igazához, hiszen a következetes hozzáállás segíthet megakadályozni a sorozatos visszaéléseket, ráadásul az így keletkezett precedensek jó alapot szolgáltatnak a későbbi problémás ügyek során. //

Kapcsolódó cikkeink