Szibériában hoz létre tehenészetet a Danone
A tej olymértékben drágult Oroszországban, hogy a Danone a helyi termelőkkel egyetértésben úgy döntött: Európából néhány ezer tehenet áttelepít Szibériába – olvasható a napi.hu-n.
A tej és különösen a tejtermékek, elsősorban persze a vaj, az utóbbi időben az egész világon megdrágultak. Az áremelés Oroszországot is érintette, de ott még geopolitikai tényezők is hatottak az árakra – írta a gazeta.pl. Moszkva válaszul a nyugati szankciókra, amelyeket 2014-es dicstelen ukrajnai beavatkozása miatt vezettek be Oroszország ellen, importkorlátozást vezetett be az EU-s élelmiszerekre.
Ez a sajtok kínálatát is korlátozta, amit a helyi termelők próbáltak kompenzálni. Emiatt azonban emelkedésnek indult a nyerstej ára Oroszországban. Csak idén eddig 14 százalékos növekedést tapasztaltak a termelők, ami komoly problémákat okoz például a joghurtok előállítóinak, a francia Danone helyi érdekeltségének.
A Danone-nak a helyi tejtermelés erősítésében látja a megoldást, ezért elhatározták, hogy létrehoznak egy tehenészetet Szibériában, ahova Európából szállítják a teheneket. A projekt nagyságát érzékelteti, hogy ötezer Holstein-fríz szarvasmarha tette meg a 4500 kilométeres utat teherautókon Hollandiából és Németországból. Az utolsó szállítmányok szeptemberben érkeznek.
A Danone Szibériában együttműködik a helyi termelőkkel, a Damate.csoporttal. Nemrég fejeztek be egy 5,6 milliárd rubel értékű tejtermelő komplexumot, amely évi 40 ezer tonna tejet fog előállítani. Ezzel a régió legnagyobb nyerstej-termelője lesz. (napi.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Csökkent a legtöbb tejtermék ára áprilisban
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Többségi részesedést szerzett a Danone a növényi alapú Kate Farmsban
Bejelentette a francia Danone, hogy többségi részesedést vásárol az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >