Szerény nyereségben bízik az idén a Balatontourist
A vártnál jobb eredménnyel zárhatja az idei szezont Magyarország legnagyobb kempinglánca, a Balatontourist, ami 25 százalékos vendégéjszaka-szám csökkenés mellett is szerény nyereséget jelent – közölte Vadászné Székely Orsolya marketing manager az MTI kérdéseire válaszolva.
Kifejtette: az, hogy a nettó szállásdíj bevételek csak kis mértékben maradnak el az előző évitől, a pandémia, a magyar beutazási és a küldő országok kiutazási korlátozásait figyelembe véve minden várakozást felülmúló eredmény. A Hunguest Hotels Zrt. leányvállalataként működő, a tőzsdei OPUS GLOBAL Nyrt. tulajdonában lévő Balatontourist (amely három cégből álló cégcsoport) kempinghálózata tavaly óta 5 saját (Balatonfüred, Balatonakali, Révfülöp, Balatonszemes, Balatonberény), és 5 franchise rendszerben üzemeltetett egységből (Siófok, Zamárdi, Vonyarcvashegy, Zalakaros, Balatonberény) áll, amit a jövőben szeretne bővíteni. Nettó árbevétele tavaly meghaladta a 2 milliárd forintot a cég ügyvezetőjének korábbi nyilatkozata alapján.
Vadászné Székely Orsolya elmondta: a legfrissebb, szeptember közepi statisztikájuk szerint – ami várhatóan már érdemben nem változik – a cég által üzemeltetett kempingekben a belföldi vendégéjszakák száma 18 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a külföldieké 58 százalékkal csökkent.
Kitért arra, hogy a járvány átalakította a forgalmat és az utazási motivációkat. A saját üzemeltetésű kempingekben tavaly a vendégéjszakák 43 százalékát adták a belföldiek és 57 százalékát a külföldiek, az idén viszont 67 százalékra nőtt a belföldiek aránya. Korábban a legnagyobb küldő országok között volt Hollandia és Dánia, ahonnan az idén ötödannyian jöttek. Ebben a szezonban külföldi vendégek elsősorban német, lengyel, cseh és osztrák területekről érkeztek. Mivel a magyarok körében népszerűbbek a fedett szálláshelyek a klasszikus kempingezéshez képest, a mobilházak és üdülőházak idén keresettebb szállástípusoknak számítottak, a nyár folyamán többször is megtelt valamennyi.
„Sok olyan új vendéget üdvözölhettünk, akik korábban még soha nem kempingeztek, de most ezt tartották a legbiztonságosabb üdülési formának” – mondta a marketing manager. Megjegyezte, hogy az idén is tovább nőtt a biciklivel érkezők száma, a Balatoni Bringakör népszerűségének köszönhetően.
A cég fejlesztéseiről elmondta, hogy a Balatonturist Napfény Kemping kínálata új szabadtéri vendégfogadó térrel, valamint új úszóstéggel bővült, és pályázati forrásból megújult a Berény Naturista Kemping napozóstégje, ahol új fövenyes partszakaszt is kialakítottak. A Balatontourist által üzemeltetett kempingek beépítettsége az idén nem változott, az elvégzett beruházások minden egységben felújítás jellegűek voltak, nem érintették az épületek alapterületét – szögezte le Vadászné Székely Orsolya.
A jövő évvel kapcsolatban jelezte: a 2021-es szezon előértékesítése csak novemberben indul, de az előzetes érdeklődésekből kiindulva pozitívak a várakozásaik. Mindemellett a koronavírus nagyfokú rugalmasságot követel az üzleti stratégiában, így többféle forgatókönyvvel készülnek a 2021. évi szezonra – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >