Szerény nyereségben bízik az idén a Balatontourist
A vártnál jobb eredménnyel zárhatja az idei szezont Magyarország legnagyobb kempinglánca, a Balatontourist, ami 25 százalékos vendégéjszaka-szám csökkenés mellett is szerény nyereséget jelent – közölte Vadászné Székely Orsolya marketing manager az MTI kérdéseire válaszolva.
Kifejtette: az, hogy a nettó szállásdíj bevételek csak kis mértékben maradnak el az előző évitől, a pandémia, a magyar beutazási és a küldő országok kiutazási korlátozásait figyelembe véve minden várakozást felülmúló eredmény. A Hunguest Hotels Zrt. leányvállalataként működő, a tőzsdei OPUS GLOBAL Nyrt. tulajdonában lévő Balatontourist (amely három cégből álló cégcsoport) kempinghálózata tavaly óta 5 saját (Balatonfüred, Balatonakali, Révfülöp, Balatonszemes, Balatonberény), és 5 franchise rendszerben üzemeltetett egységből (Siófok, Zamárdi, Vonyarcvashegy, Zalakaros, Balatonberény) áll, amit a jövőben szeretne bővíteni. Nettó árbevétele tavaly meghaladta a 2 milliárd forintot a cég ügyvezetőjének korábbi nyilatkozata alapján.
Vadászné Székely Orsolya elmondta: a legfrissebb, szeptember közepi statisztikájuk szerint – ami várhatóan már érdemben nem változik – a cég által üzemeltetett kempingekben a belföldi vendégéjszakák száma 18 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a külföldieké 58 százalékkal csökkent.
Kitért arra, hogy a járvány átalakította a forgalmat és az utazási motivációkat. A saját üzemeltetésű kempingekben tavaly a vendégéjszakák 43 százalékát adták a belföldiek és 57 százalékát a külföldiek, az idén viszont 67 százalékra nőtt a belföldiek aránya. Korábban a legnagyobb küldő országok között volt Hollandia és Dánia, ahonnan az idén ötödannyian jöttek. Ebben a szezonban külföldi vendégek elsősorban német, lengyel, cseh és osztrák területekről érkeztek. Mivel a magyarok körében népszerűbbek a fedett szálláshelyek a klasszikus kempingezéshez képest, a mobilházak és üdülőházak idén keresettebb szállástípusoknak számítottak, a nyár folyamán többször is megtelt valamennyi.
„Sok olyan új vendéget üdvözölhettünk, akik korábban még soha nem kempingeztek, de most ezt tartották a legbiztonságosabb üdülési formának” – mondta a marketing manager. Megjegyezte, hogy az idén is tovább nőtt a biciklivel érkezők száma, a Balatoni Bringakör népszerűségének köszönhetően.
A cég fejlesztéseiről elmondta, hogy a Balatonturist Napfény Kemping kínálata új szabadtéri vendégfogadó térrel, valamint új úszóstéggel bővült, és pályázati forrásból megújult a Berény Naturista Kemping napozóstégje, ahol új fövenyes partszakaszt is kialakítottak. A Balatontourist által üzemeltetett kempingek beépítettsége az idén nem változott, az elvégzett beruházások minden egységben felújítás jellegűek voltak, nem érintették az épületek alapterületét – szögezte le Vadászné Székely Orsolya.
A jövő évvel kapcsolatban jelezte: a 2021-es szezon előértékesítése csak novemberben indul, de az előzetes érdeklődésekből kiindulva pozitívak a várakozásaik. Mindemellett a koronavírus nagyfokú rugalmasságot követel az üzleti stratégiában, így többféle forgatókönyvvel készülnek a 2021. évi szezonra – tette hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >