Emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban
Szeptemberben éves szinten 5,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, augusztusban 3,3 százalék volt a mutató – közölte a cseh statisztikai hivatal Prágában.
A kiskereskedelmi forgalom növeléséhez szeptemberben a legnagyobb mértékben az élelmiszer eladás és az internetes üzletek forgalmának az emelkedése járult hozzá.
A munkanaphatástól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom az idén 6,3 százalékkal emelkedett szeptemberben. Az idén ugyanis eggyel kevesebb munkanap volt az év kilencedik hónapjában.
A személygépkocsi eladások és javítások éves szinten 11 százalékkal emelkedtek. Idén januártól azonban a piac ezen szegmensét nem számítják be a kiskereskedelmi forgalomba. Az üzemanyag eladás 5,3 százalékkal, míg az iparcikkeké 5,5 százalékkal emelkedett szeptemberben. Az élelmiszerekből éves szinten 4,6 százalékkal fogyott több az üzletekben.
Továbbra is gyorsan emelkedik az internetes üzletek forgalma, idén szeptemberben ez a mutató éves szinten 17,2 százalék volt. A legnagyobb érdeklődés változatlanul a számítástechnika és a háztartási gépek iránt nyilvánul meg.
Nőttek a szabadidős kiadások is, 10,3 százalékkal, a távközlési kiadások pedig 10,2 százalékkal.
Szeptemberben a legalacsonyabb, 1 százalékos növekedést a ruhaneműk és a lábbelik forgalma mutatott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban…
Tovább olvasom >Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban
Csökkent a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben és az EU-ban februárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >