Csökken a sörfogyasztás népszerűsége Csehországban
Csehországban folyamatosan csökken azok száma, akik rendszeresen sört fogyasztanak – derül ki a Cseh Tudományos Akadémia legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint 2022-2023-ban a férfiak 79%-a és a nők 42%-a ivott legalább alkalmanként sört, ami a 2004 óta mért legalacsonyabb arány. Az elmúlt két évtizedben a sörfogyasztók száma jelentősen csökkent: a férfiak körében 14%, a nők esetében pedig 18%-os visszaesés tapasztalható.
A kutatás rámutatott, hogy a sör továbbra is a cseh társadalom egyik legfontosabb társasági itala, bár egyre többen isznak sört egyedül, nem pedig társaságban. A férfiak hetente átlagosan hét és fél korsó sört fogyasztanak, míg a nők alig több mint két korsót. Bár a csehek világszerte híresek sörfogyasztási szokásaikról, egyre kevesebben büszkék erre: a férfiak 27%-a, míg a nők mindössze 8%-a vallja, hogy büszke sörfogyasztási kultúrájukra, míg egy jelentős részük szégyenkezik emiatt – mutat rá az Infostart.
A kocsmák szerepe is változóban van: bár még mindig fontosak a közösségi életben, a szociális funkcióik egyre inkább háttérbe szorulnak, és szimbolikus, kulturális örökséggé válnak. Míg korábban a kocsmákat kifejezetten férfias környezetnek tekintették, mára ez a felfogás szinte teljesen eltűnt.
Tomás Slunecko, a Cseh Sörfőzdék és Malátagyárak Szövetségének elnöke szerint a csehek észlelik a kocsmák színvonalának javulását, és továbbra is szívesen látogatják ezeket a helyeket, amelyek sok esetben a közösségi élet központját jelentik, különösen kisebb településeken.
Kapcsolódó cikkeink
45 éves a magyar sörkultúra egyik ikonikus helyszíne
Felújított relikviákkal, sörtörténeti AI-időutazásos kisfilmmel, id. Dreher Antal kalandjait bemutató…
Tovább olvasom >Felvásárolja Valeo Foods az I.D.C. Holding édesipari céget
Megállapodott a Valeo Foods Group a Közép- és Kelet-Európában ostyákat,…
Tovább olvasom >Minőségi kézműves sörökkel elindult a 8. Belvárosi Sörfesztivál a SPAR támogatásával
Nyolcadik alkalommal tölti meg sörrel mától szeptember 8-ig a budapesti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tej, méz és tojás: drasztikus áremelkedések és kihívások a hazai termelők számára
A tej, méz és tojás, amelyek a magyar háztartások alapvető…
Tovább olvasom >Nagy Márton adminisztratív eszközökkel ösztönözné a hazai vásárlást: mit jelent ez a gyakorlatban?
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter adminisztratív lépéseket fontolgat annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >A kötelező akciókon túl – több mint 600 újabb termék árát stoppolta be a Tesco
A Tesco a kötelező akciózás kivezetése után is folyamatosan csökkenti…
Tovább olvasom >