Személyre szabott AI vásárlóasszisztenst vezet be a Mercadona
Mostantól személyre szabott AI alapú vásárlóasszisztens, a MercadonIA könnyíti meg a spanyol vásárlók számára a heti étkezések és bevásárlások tervezését.
A Mercadona termékadatain alapulva működő MercadonIA Juan Carlos Cavero Gracia telekommunikációs mérnök független fejlesztése. Az AI egy testreszabott GPT-modellt és az OpenAI platformját használva a lánc weboldaláról gyűjtött adatokat, például árakat és tápérték-információkat, dolgozza fel – számolt be az ESM az El Economista híradását idézve. A fejlesztő képolvasó technológia segítségével olvasta ki a kereskedő honlapján fotó formátumban elérhető tápértéktáblázatokból az adatokat.
A MercadonIA heti étrendeet tervez a különböző táplálkozási preferenciák figyelembevételével, például gluténmentes, alacsony kalóriatartalmú vagy vegán opciókkal. Az eszköz nemcsak a makrotápanyagok eloszlását elemzi, hanem költséghatékony megoldásokat is kínál, például kétfős, heti 50 eurós költségvetéshez igazított menüket. Az étrendekhez az asszisztens termékkategóriák (és üzletsorok) szerint rendszerezett bevásárlólistákat is generál, hogy a vásárlás gyorsabb és hatékonyabb legyen. A felhasználók olyan egyszerű utasításokkal szabhatják testre a szolgáltatást, mint például, hogy „Készíts gluténmentes menüt három fő részére fejenként maximum 1500 kalória energiatartalommal.”
2024 végén a Mercadona hálózata Spanyolországban 1.600 üzletből, Portugáliában pedig 51 üzletből állt. A kereskedő Lisszabonban 2025-ben nyitja meg első üzletét, amely a Mercadona „Efficient Store Model” (azaz hatékony üzletmodell) alapján kialakított 5.000 négyzetméteres, modern egység lesz.
Kapcsolódó cikkeink
A cégek kétharmada tervez AI automatizációs projekteket 2025-ben
Az idei év legjelentősebb technológiai fókuszterületei az AI, az üzleti…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >Mélybe zuhant a magyar cégek digitális átalakulási mutatója
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az…
Tovább olvasom >Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és…
Tovább olvasom >Papíralapú kávékapszulákat vezet be a Nespresso Németországban
2025. február 17-től Németország-szerte kaphatók a Nespresso papíralapú kávékapszulái. Az…
Tovább olvasom >