Személyesség és jó árak a 25 éves Dél-100 sikerének kulcsa
Igazán sikeres évvel a háta mögött érkezett meg fennállásának 25. esztendőjébe a Dél-100 Kft., amely az általa felépített GoodsMarket és PlusMarket zárt franchise-hálózatokkal mára a délkelet-magyarországi régió meghatározó kereskedelmi vállalatává nőtte ki magát.
A 25. születésnapját ünneplő társaság teljes kiskereskedelmi hálózata 33 milliárd forint bruttó forgalmat bonyolított az elmúlt évben. A háztartási iparcikk és vegyi áru vonalat képviselő GoodsMarket üzleteinek száma év végére 163-ra gyarapodott, míg a drogéria- és élelmiszer-termékeket kínáló PlusMarket egységeiből 39 állt a vásárlók rendelkezésére. Jelenleg 29 PlusMarket, valamint 7 GoodsMarket működik saját üzemeltetésben, a többi pedig franchise-partnerekkel együttműködve.
– Annak ellenére, hogy 2022 végén még csak 39 PlusMarkettel rendelkeztünk, a teljes forgalmunkból 42%-os részesedést tudhatott magáénak az üzletlánc, míg a fennmaradó 58%-ot a GoodsMarket árbevétele tette ki. 2023 eddig eltelt időszakában azt látjuk, hogy még inkább a PlusMarket felé tolódnak el az arányok, ami a megfogalmazott stratégiánk eredménye – avatott be Barnáné Vitárius Márta, a Dél-100 Kft. ügyvezetője.
Azt is elárulta, hogy a cégcsoport több mint 400 munkatárssal rendelkezik, akiket a cég filozófiája szerint nem alkalmazottként, hanem családtagnak kijáró figyelemmel kezelnek. Nem ritkák a 10, 15, sőt, 20, 25 éves törzsgárdatagságok és a szintén ilyen távlatokra visszatekintő franchise-partneri kapcsolatok.
Helyi piacról az élvonalba
A ma is teljes egészében magyar kézben lévő kereskedelmi vállalat 1995 és 1997 között tette le az alapjait, amikor Dobi István, a társaság egyik tulajdonosa klasszikus piacozással elindította a vállalkozást. A forgalom hónapról hónapra növekedett, azonban rövidesen napvilágra kerültek ennek az értékesítési formának a korlátai, így szükségszerűvé vált a változtatás. A piacokat hátrahagyva művelődési házakba költöztette be árukészletét és szervezte be ismerőseit továbbadva az értékesítés lehetőségét, koncepcióját.
A váltás ugrásszerű fejlődést hozott, de a határok ebben az esetben is hamar kiütköztek, így 1998-ban, immár Hegyi Sándorral közösen Kiskunfélegyházán létrehozták a Dél-100 Kft-t.
A cél az volt, hogy partnereket találjanak, és boltokkal tudjanak megjelenni a területen, leváltva a piaci jellegű árusításokat.
Versenyre kelve
A kereskedelem fejlődése és a fogyasztói elvárások alakulása azt eredményezte, hogy a tulajdonosi kör ismét új alapokra akarta helyezni a működést, hogy a közel 10 év alatt a hazai piacon egyre erősebben megjelenő nemzetközi cégekkel, elsősorban a vidéki régiókban fel tudják venni a versenyt. Ennek folyományaként 2008-ban elindult a GoodsMarket, majd öt évvel később, 2013-ban a PlusMarket. A fejlődési trendre jellemző, hogy az 1998-as alapítás óta egyetlen év sem volt, amikor az előző évinél kevesebb forgalmat értek volna el.
– A vállalat számos olyan időszakot élt meg, amely érdemi kihívást jelentett, és szükségessé vált megfelelő válaszokat adni. Ezek alapján az is kirajzolódik, hogy egy elsősorban vidéken működő kereskedelmi láncnak milyen készségekkel kell rendelkeznie, hogy tartsa a versenyt a konkurensekkel – ismertette Dobi István.
Bővülés és országos lefedettség
A jövőre vonatkozóan megállapította, hogy a kereskedelem fejlődése, a digitalizáció számos területre hatással van és hatással lesz. A PlusMarket is rendelkezik már törzsvásárlói kártyával, ami nagyon hamar alapelvárás lesz a vásárlók részéről. Úgy véli, ehhez kapcsolódóan mindenképpen vonzó ajánlatokat, csomagokat kell kialakítani a jövőben.
– Feltett szándékunk – ahogy eddig is – a lehető legtöbb megtermelt eredményt visszaforgatni a hálózat fejlesztésébe. Ha a jelenlegi kereteinken belül kényelmesen, otthonosan mozgunk, akkor lehet szó arról, hogy kilépjünk, további régiókban is megjelenjünk. Egyértelmű szándék, hogy a PlusMarket láncot legalább 100 üzletre bővítsük. Emellett az is képben, van, hogy a hálózatot országos lefedettségűre fejlessze a társaság, ám ennek időpontjai még nem látszanak – vetítette előre Dobi István. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Megvannak az Év Kereskedője 2024 nyertesei
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a…
Tovább olvasom >Ezermilliárd forint fölé került a SPAR 2023-ban
A SPAR Magyarország márkaforgalma a 2023-as évben 1060,3 milliárd forint volt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >