Századvég: a tejipari cégek kétharmada tervez fejlesztéseket a következő 2-3 évben
A tejtermelők és feldolgozók mintegy kétharmada tervez beruházásokat a következő 2-3 évben, a fókuszban a technológiai fejlesztések és az energiahatékonyság áll – derül ki a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. a magyarországi tejszektor helyzetét vizsgáló kutatásából.

Többen terveznek fejlesztéseket
Az MTI-nek elküldött elemzésben a tejipari ellátási lánc működését, a benne működő cégek együttműködését, valamint a szektort érintő kihívásokat vizsgálták.
A több mint félszáz tejtermelő és feldolgozó cég bevonásával készült felmérés szerint az ágazati szereplők számára a szakképzett munkaerő hiánya és a magas működési költségek okozzák a legnagyobb kihívást, valamint az ellátási láncban, a tejtermelők, a feldolgozók és a kereskedők között tapasztalható egyenlőtlenségek.
Tízből 8 vállalat jelentős problémának látja az energiaárak emelkedését és 60 százalék szerint a munkaerőhiány jelentős vagy nagymértékben befolyásolja a tejtermék előállítást.
Közölték: ezek a kihívások megnehezítik a növekedéshez és a hatékonyabb termelési, illetve feldolgozási eljárásokhoz szükséges fejlesztések megvalósítását.
Kedvezően árnyalja a képet, hogy a megkérdezett cégek kétharmada tervez valamilyen fejlesztést a következő 2-3 évben; míg a termelői szektorban az infrastrukturális és energiahatékonysági beruházások jelentik a legnagyobb prioritást, addig a feldolgozói szektor képviselői a technológiai fejlesztéseket említették a legnagyobb arányban – írták.
A beruházásokat állami és uniós pályázati források mellett önerőből és hitelből finanszíroznák. Az ellátási láncok működésében az abban szereplő cégek aszimmetrikus viszonyrendszerről számoltak be. A termelők a feldolgozók felé, utóbbiak a kiskereskedelmi szereplők irányában érzik kiszolgáltatva magukat, ami az árak meghatározását illeti.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >Nagy István: el kell nyernünk a fogyasztók bizalmát
Az agrárágazatot érintő fejlesztések mellett el kell nyernünk a fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >