Száz százalék magyar paradicsom
A magyar termőterületeken termesztett paradicsom minősége Európában a legjobbak közé tartozik – derült ki többek között a kecskeméti székhelyű Univer Product Zrt. Ketchup Akadémia rendezvényén.
A paradicsom betakarításának apropóján vidám hangulatú bemutató rendezvényt tartott a kecskeméti élelmiszeripari vállalat, amely alkalmával sok színes érdekességet tudhatott meg a közönség a ketchup és az alapanyagául szolgáló paradicsom múltjáról és jelenéről. A szórakoztató főzőshow-val és játékos előadásokkal egybekötött műsor során a vendégek kötetlen formában, de komoly szakmai ismeretekkel bővíthették a paradicsomtermesztéssel és ketchupgyártással kapcsolatos tudásukat.
A paradicsom betakarítása hazánkban hagyományosan augusztus közepétől szeptember végéig tart. Jellemezően ez az az időszak, amikor a betakarításra váró ültetvény gyümölcseinek 90-95%-a a fajtára jellemző érett tűzpiros színt eléri. A magyar termelők a holland, olasz és amerikai világfajták közül elsősorban azokat termesztik, amelyek a sajátos mikroklimatikus tényezőknek köszönhetően a legjobb minőséget és a legmagasabb hozamokat produkálják. Az Univer Product Zrt. – mint a körzet egyik legjelentősebb felvásárlója – átlagosan évente 20-25 ezer tonna, 100%-ban magyar termelőktől származó nyers paradicsomot dolgoz fel, ugyanakkor részt vesz a termesztőkkel a hozamok növekedését szolgáló eljárások kidolgozásában. A feldolgozott paradicsom egyik legismertebb formája a ketchup. Ez a nagy népszerűségnek örvendő ételízesítő válogatott minőségű alapanyagokból készül olyan speciális eljárássokkal, amelyek által a termék íze és színe visszaadja a természetes paradicsom fogyasztásának élményét. A paradicsom feldolgozása során az Univer átlagosan közel 5700 tonna kechupot gyárt évente.
Az Univer Ketchup Akadémia előadásain azt is megtudhatták az érdeklődők, hogy milyen hosszú út vezetett addig, amíg a ketchup elérte a ma is ismert, konyhakész formáját. Bár már a rómaiak is különféleképpen ízesített sós, ecetes pácok használatával konzerválták élelmiszereiket, az első általunk is ismert, paradicsomból készült ketchup receptje csak 1804-ben Philadelphiában jelent meg. Mivel a ketchup készítés egy sok lépésből álló, időigényes folyamat volt, az otthon készített mártások mellett idővel megjelentek a kereskedelmi forgalomban kapható üveges változatok is. A ketchupok elterjedésével és népszerűségük folyamatos növekedésével a ketchupgyártás napjainkra évente több, mint 840 millió eladott palackkal az élelmiszeripar egyik jelentős szegmensévé vált.
A Ketchup Akadémia rendezvény része az Univer Product Zrt. hagyományosan megrendezésre kerülő rendezvényeinek, amelyeken minden alkalommal egy-egy termék, vagy annak alapanyagául szolgáló növény kerül bemutatásra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >