Szárnyalnak a brit Lidl növényi alapú eladásai

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 10. 01. 10:45
🎧 Hallgasd a cikket:

2025-ben 694%-os éves növekedést ért el saját márkás húsmentes és növényi alapú tejtermékeinek eladásaival a brit Lidl, messze túlszárnyalva a kitűzött 400%-os célt. A diszkontlánc három legnépszerűbb termék összehasonlításának adatai alapján megállapította, hogy a növényi alapú termékek közel 20%-kal jobban teljesítettek, mint a húshelyettesítők.

Az év eleje óta a diszkont több mint 1400 tonna hüvelyest, magot és gabonát adott el

A cikk a Trade magazin 2025/10. lapszámában olvasható.

A lánc a flexitáriánusok, vegánok és vegetáriánusok igényeinek kielégítése érdekében tovább bővíti kínálatát. Amali Bunter, a felelős beszerzésért és etikus kereskedelemért felelős vezető szerint ez fontos mérföldkő a fenntartható és egészséges étrendre való átállás folyamatában, valamint hozzájárul a Lidl 2050-re kitűzött Planetary Health Diet céljának eléréséhez.

A vállalat célja, hogy 2030-ra forgalmában a növényi eredetű fehérjék aránya elérje az összes fehérjeeladás 25%-át. Emellett 20 új termékkel is bővült a Vemondo Plant! kínálat, amelyekre vonatkozóan a kereskedő a Vegetarian Society tanúsítványát célozza. 

Kapcsolódó cikkeink