„Száraz párával” óvják a zöldség- és gyümölcsáru frissességét a holland szupermarketek
A hollandiai vásárlók immár hozzászokhattak, hogy a szupermarketek zöldség-gyümölcsrészlege „száraz ködben úszik”. Miért is? A válasz egyszerű: a zöldségek és gyümölcsök frissességének megőrzése és ezáltal az élelmiszer- és műanyaghulladék mennyiségének csökkentése érdekében tavaly év végén az Albert Heijn országosan, más kereskedelmi láncok pedig egyes üzleteikben is alkalmazni kezdték a Contronics cég új technológiáját.
A megoldás lényege, hogy szűrt, tisztított vizet porít, amely közvetlenül a termények fölött elpárologva azokat nagy nedvességtartalmú hűvös levegővel veszi körül. Így a zöldségek és gyümölcsök természetes nedvességtartalmukat hosszabb ideig megőrzik, frissességük tovább tart. A kevésbé tetszetős, fonnyadt külsőt eredményező dehidráció elkerülésével megakadályozható, hogy a zöldség-gyümölcsáru a bevásárlókosár helyett a szemétben landoljanak.
Kapcsolódó cikkeink
Csomagolásmentes koncepciót vezetett be az Albert Heijn
A holland Albert Heijn 2025-re vonatkozóan tett csomagoláscsökkentési vállalásával összhangban…
Tovább olvasom >Világszerte növekedett az emulgeálószerek használata
A 2020-as adatokhoz képest 2021-ben világszerte nőtt az élelmiszerek és…
Tovább olvasom >A virtuális az új valóság
Az a sebesség, amely a ma retailereinek fejlődését vagy legalábbis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Żabka Smart üzlet nyílt Poznańban
A lengyel kereskedelmi lánc, a Żabka a franchise-tagok működését javító…
Tovább olvasom >Nyílt innovációs portált indít a Nomad Foods az Innogettel
A nemzetközi innovációs hálózattal, az Innogettel társult a Nomad Foods…
Tovább olvasom >Magazin: Többet kevesebbszer
A NielsenIQ 2021-es évet áttekintő elemzése szerint a vásárlói preferenciák…
Tovább olvasom >