„Száraz párával” óvják a zöldség- és gyümölcsáru frissességét a holland szupermarketek
A hollandiai vásárlók immár hozzászokhattak, hogy a szupermarketek zöldség-gyümölcsrészlege „száraz ködben úszik”. Miért is? A válasz egyszerű: a zöldségek és gyümölcsök frissességének megőrzése és ezáltal az élelmiszer- és műanyaghulladék mennyiségének csökkentése érdekében tavaly év végén az Albert Heijn országosan, más kereskedelmi láncok pedig egyes üzleteikben is alkalmazni kezdték a Contronics cég új technológiáját.
A megoldás lényege, hogy szűrt, tisztított vizet porít, amely közvetlenül a termények fölött elpárologva azokat nagy nedvességtartalmú hűvös levegővel veszi körül. Így a zöldségek és gyümölcsök természetes nedvességtartalmukat hosszabb ideig megőrzik, frissességük tovább tart. A kevésbé tetszetős, fonnyadt külsőt eredményező dehidráció elkerülésével megakadályozható, hogy a zöldség-gyümölcsáru a bevásárlókosár helyett a szemétben landoljanak.
Kapcsolódó cikkeink
Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >