„Száraz párával” óvják a zöldség- és gyümölcsáru frissességét a holland szupermarketek
A hollandiai vásárlók immár hozzászokhattak, hogy a szupermarketek zöldség-gyümölcsrészlege „száraz ködben úszik”. Miért is? A válasz egyszerű: a zöldségek és gyümölcsök frissességének megőrzése és ezáltal az élelmiszer- és műanyaghulladék mennyiségének csökkentése érdekében tavaly év végén az Albert Heijn országosan, más kereskedelmi láncok pedig egyes üzleteikben is alkalmazni kezdték a Contronics cég új technológiáját.
A megoldás lényege, hogy szűrt, tisztított vizet porít, amely közvetlenül a termények fölött elpárologva azokat nagy nedvességtartalmú hűvös levegővel veszi körül. Így a zöldségek és gyümölcsök természetes nedvességtartalmukat hosszabb ideig megőrzik, frissességük tovább tart. A kevésbé tetszetős, fonnyadt külsőt eredményező dehidráció elkerülésével megakadályozható, hogy a zöldség-gyümölcsáru a bevásárlókosár helyett a szemétben landoljanak.
Kapcsolódó cikkeink
Állatjólét és fenntarthatóság – Az európai állattenyésztők 2030-ig tartó jövőképe
Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós partnerekből álló „Európai…
Tovább olvasom >Életmód-ellenőrző funkciót vezetett be az Albert Heijn AH applikációjában
A holland Albert Heijn új életmód-ellenőrző funkciót vezetett be AH…
Tovább olvasom >Kiemelt cél a hazai borágazat sikere és támogatása
A magyar borászat továbbra is a hazai agrárium egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >