„Száraz párával” óvják a zöldség- és gyümölcsáru frissességét a holland szupermarketek
A hollandiai vásárlók immár hozzászokhattak, hogy a szupermarketek zöldség-gyümölcsrészlege „száraz ködben úszik”. Miért is? A válasz egyszerű: a zöldségek és gyümölcsök frissességének megőrzése és ezáltal az élelmiszer- és műanyaghulladék mennyiségének csökkentése érdekében tavaly év végén az Albert Heijn országosan, más kereskedelmi láncok pedig egyes üzleteikben is alkalmazni kezdték a Contronics cég új technológiáját.
A megoldás lényege, hogy szűrt, tisztított vizet porít, amely közvetlenül a termények fölött elpárologva azokat nagy nedvességtartalmú hűvös levegővel veszi körül. Így a zöldségek és gyümölcsök természetes nedvességtartalmukat hosszabb ideig megőrzik, frissességük tovább tart. A kevésbé tetszetős, fonnyadt külsőt eredményező dehidráció elkerülésével megakadályozható, hogy a zöldség-gyümölcsáru a bevásárlókosár helyett a szemétben landoljanak.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >Közös nyilatkozatban hívják fel a figyelmet a BIOEAST-tagországok a fenntartható természeti erőforrás-használathoz kapcsolódó kutatás és innováció fontosságára
A soros magyar EU-elnökség a BIOEAST kezdeményezéssel együttműködve magas szintű…
Tovább olvasom >Egyre átgondoltabb AI-fejlesztések zajlanak
Az innovációban élenjáró és a digitális átállást kiemelten kezelő cégeknél…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >