„Száraz párával” óvják a zöldség- és gyümölcsáru frissességét a holland szupermarketek
A hollandiai vásárlók immár hozzászokhattak, hogy a szupermarketek zöldség-gyümölcsrészlege „száraz ködben úszik”. Miért is? A válasz egyszerű: a zöldségek és gyümölcsök frissességének megőrzése és ezáltal az élelmiszer- és műanyaghulladék mennyiségének csökkentése érdekében tavaly év végén az Albert Heijn országosan, más kereskedelmi láncok pedig egyes üzleteikben is alkalmazni kezdték a Contronics cég új technológiáját.
A megoldás lényege, hogy szűrt, tisztított vizet porít, amely közvetlenül a termények fölött elpárologva azokat nagy nedvességtartalmú hűvös levegővel veszi körül. Így a zöldségek és gyümölcsök természetes nedvességtartalmukat hosszabb ideig megőrzik, frissességük tovább tart. A kevésbé tetszetős, fonnyadt külsőt eredményező dehidráció elkerülésével megakadályozható, hogy a zöldség-gyümölcsáru a bevásárlókosár helyett a szemétben landoljanak.
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Paclan Színvédő Kendő
A Paclan Színvédő Kendő gazdaságos, 15 lapos kiszerelésben érhető el,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >