Számos termék eltűnhet a Lidl polcairól
Mint arról a Lebensmittelzeitung beszámolt, Európa egyik vezető diszkontáruházlánca az év végéig számos terméket kivezet a non-food (nem élelmiszer) szegmensből. A nem élelmiszer jellegű termékek és a húsz euró feletti árkategóriába tartozó termékek értékesítése az elmúlt hetekben és hónapokban jelentősen visszaesett a korábbi időszakokhoz képest.
A boltok feltételezése szerint az az oka annak, hogy ezek a cikkek egyre ritkábban kerülnek a bevásárlókocsiba, hogy a fogyasztók az emelkedő energiaárak miatt egyre takarékosabbak, magyarán spórolnak. A megváltozott fogyasztói magatartás miatt a Lidl úgy döntött, hogy 2023-ra jelentősen kevesebb terméket kínál a nem élelmiszeripari szegmensben, és nem kizárt, hogy más élelmiszerláncok is követni fogják ezt a példát, jegyzi meg a KOSMO.
A helyzet nem egyedi, Magyarországon is hasonló tendencia van kibontakozóban. Júniusban a tartós fogyasztási cikkek – például háztartási gépek – forgalmát magában foglaló nem élelmiszereket árusító boltok mindössze 2,5 százalékos növekedést értek el éves szinten, pedig a korábbi években jelentős bővülés volt tapasztalható ebben a szegmensben, írja a Napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
A Tesco Clubcard programja jelentős változásokon megy keresztül jogi perpatvar miatt
A The Sun jelentése szerint a Tesco komoly változtatásokat hajtott…
Tovább olvasom >Közel 200 új munkahely nyílik a Lidl-nél a nyári szezonra
Megkezdte a Lidl a nyári szezonra való toborzást és összesen…
Tovább olvasom >A Lidl fenntarthatósági törekvéseiről beszélt a Fruit Logisticán
A berlini Fruit Logistica konferencia fontos fórumot biztosított a kereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >