Szalmából készül a jövő papírzsebkendője
12 milliárd forintos zöld fejlesztést jelentett be a világ egyik legnagyobb higiéniai papírtermékeket gyártó vállalata, az Essity. A vállalat az alternatív rostszálak felhasználásával gyártja a jövőben lakossági és ipari, professzionális higiéniai papírtermékeit.
Az Essity vezető globális higiéniai és egészségügyi vállalatként elkötelezett az újrahasznosítás és a zöld technológiák iránt. A cég mintegy 400 millió svéd koronát – azaz megközelítőleg 12 milliárd forintot – fektet a fenntartható alternatív rost technológia kialakításába. Ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy a vállalat mannheimi gyárában kiváló minőségű lakossági és ipari higiéniai papírtermékeket állítson elő mezőgazdasági melléktermékként keletkező búzaszalmából, várhatóan 2020 második felétől.
Ez a körkörös fenntartható innovációra épülő technológia, alapjaiban alakítja át a papírtermékek hatását környezetünkre.
„A fenntarthatósági céljaink eléréséhez folyamatosan figyelemmel kísérjük és értékeljük az új termelési módszereket. Ez a bejelentés jól példázza, hogy az innovatív technológia hogyan járulhat hozzá a fenntarthatóbb társadalomhoz ”- mondta Magnus Groth, az Essity elnök-vezérigazgatója.
Az Essity a világ egyik legnagyobb papírgyártója, amely a friss fából készült cellulóz alapanyagú termékek terén a világ legnagyobb felvásárlójának számít, emellett alkalmaz újrahasznosított rostot is a papírgyártás során.
A búzaszalma az a szármaradvány, amely a gabona betakarítása után megmarad. Egy részét állatok fekvőhelyének vagy a talaj lefedésére használják, azonban ennek az anyagnak a fele eddig felhasználás nélkül a szemétbe került. Az Essity ezt a mellékterméket vonja be a termelésbe, mannheimi és környékbeli gazdálkodóktól származó szalmát feldolgozva.
Új módszer, azonos minőség: a búzarostból előállított papírtermékek minősége összemérhető a friss fapépből készültekkel
Az Essity kizárólagos szerződést írt alá az amerikai Sustainable Fiber Technologies vállalattal (SFT.). A globális megállapodás lehetővé teszi a cég számára az SFT Phoenix Process™ használatát, amely technológia a növényi alapú megújuló rostanyagokat a papírtermékek gyártására alkalmas péppé alakítja. A búzaszalmából előállított termék ugyanolyan fényes, puha és erős lesz, mint a friss fapépből előállított papír.
A búzaszalma használata más téren is jelentősen támogatja a fenntarthatóságot, ugyanis a gyártás során számottevően kevesebb vizet és energiát használnak fel.
„Ez az eljárás lehetővé teszi majd, hogy az Essity a gyártás során kiváltsa a friss farostot a megújuló búzaszalmával. A módszer hozzájárul a környezet megóvásához, mivel lényegesen kevesebb víz és energia használatát igényli. Emellett bevon egy fel nem használt mezőgazdasági mellékterméket és azt értékes, új papírrost-forrássá alakítja”- mondta Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divízió kereskedelmi igazgatója.
A gyártás során keletkező melléktermék is újrahasznosítható
A búzaszalmából a cellulóz alapanyag elkészítése után fennmaradó melléktermék sokféleképpen újrahasznosítható. Például műtrágyaként a talaj termőképességének javítására, vagy fenntartható alternatívája lehet a szintetikus termékekben, valamint az ipari és építkezési adalékanyagban előforduló kőolajszármazékoknak.
Az Essity arra törekszik, hogy 2030-ra 33 százalékkal csökkentse az ökológiai lábnyomát, valamint a cég szén-dioxid kibocsátását, a párizsi klímaegyezménnyel összhangban lévő Science Based Targets nemzetközi klímavédelmi iniciatívát alkalmazva.
Ma az Essity gyáraiban előállított lakossági és professzionális higiéniai termékek esetében az előállításhoz szükséges cellulóz alapanyag körülbelül 60%-át minősített forrásból érkező friss farost, 40%-át pedig újrahasznosított rost biztosítja.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld innováció a higiénia világában: búcsú a WC-papír gurigáktól
Az Essity csoporthoz tartozó Tork bemutatta az OptiServe® termékcsaládot, amely…
Tovább olvasom >Nemcsak a hulladékot csökkentik, időt is megtakarítanak a belső mag nélküli toalettpapírok
Megkönnyíti az épületfenntartók és létesítménymenedzserek életét, hogy egyetlen, belső mag…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >