Szállodai ételszolgáltatás, 2022
Nagyot változott a szállodák viszonya a F&B (étel és ital) szolgáltatások súlyának megítéléséhez az elmúlt 2-3 évben – idézi a Hotstats elemzését a VIMOSZ legújabb hírlevele.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/Szallodai-etel.jpg)
A F&B bevétel jelenősége nagyot nőtt
A Hotstats blogban hívja fel a figyelmet egy új jelenségre. Eddig a szállodások úgy kezelték az F&B-t, hogy szeretik a B-t, míg az ételekre vonatkozó F-et lehetőség szerint elfejtették volna. Most azonban a statisztikák és a szállodai eredménykimutatások elemzése azt mutatja, hogy a pejoratívból pozitívvá vált az ételforgalom megítélése. Tehát míg korábban a szükséges rossz volt, ahol eredményként még a nullát is nehéz volt elérni, mostanra azonban az új típusú szállodák megjelenésével a vendégek ízlése is változott, és így az F&B bevétel jelenősége sokkal nagyobbá vált.
Jónéhány lifestyle hotel F&B bevétele már meghaladja a szobaár bevételeket. Így egyes szállodások már nem is a RevPar-t hanem a Total RevPar-t figyelik, ugyanis így valamennyi bevételi csatorna optimalizálására odafigyelhetnek és nem csak a szobákéra.
Európában 2022 májusában az F&B bevételek PAR alapon 42 euróval voltak magasabbak az előző hónapnál, 155%-kal haladták meg a 2022 januárit, és elérték a 2019 májusit. Az USA-ban is növekszik az F&B jelentősége, de ott még csak 117% volt a növekmény 2022 januárhoz képest.
A Hotstats adatai szerint Európában foglalt szobára számolva 17,31 euró volt az F&B ELÁBÉ, ami 2,36 euróval meghaladta a 2019 májusit, 2021 decemberében pedig az elmúlt öt év legmagasabb értékét, 20,26 eurót érte el. Sok új szállodában már egy önkiszolgáló marketplace is található. A szállodai ételeladásra szakosodott Impulsify cég vezetője az általuk kiszolgált szállodáknál 2-9 euró foglalt szobára jutó árbevételt generált, csomagolt termékekről lévén szó szinte veszteség nélkül. Ahol önkiszolgáló kioszkok állnak rendelkezésre egy szállodában, ott havi 2 000-8 000 tranzakció is történhet a front office megkeresése nélkül, ami 133 óra munkaidő megtakarítását jelenti.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >VIMOSZ: javultak a turisztikai cégek várakozásai májusban
Javultak a magyarországi turisztikai cégek várakozásai májusban az egy évvel…
Tovább olvasom >Kétéves a Turizmus Konjunktúra Index
Június 5-én az a&o Hostelben ünnepelte második születésnapját a Turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >Érzelmek és emlékek
A desszertnek érzelmeket, emlékeket kell ébreszteni – ez Tiziano Mita…
Tovább olvasom >