Szallas.hu: négyszer többen utaznak el a hosszú hétvégén
A húsvéti rekord után sem lankad a magyarok utazási kedve, egy átlagos májusi hétvégéhez képest négyszer többen utaznak el a munka ünnepének hosszú hétvégéjén – derült ki a Szallas.hu legfrissebb, MTI-nek küldött elemzéséből. Minden 4. vendég SZÉP-kártyával fedezi kikapcsolódását, a legtöbb vendég Budapestre, Gyulára és Egerbe utazik.
A portál adatai szerint a fővárosi szállodák csaknem teltházzal üzemelnek a hétvégére, alig van már szabad hely. Igaz, a vendégek többsége külföldi Budapesten, a belföldiek körében a vidéki wellness-szállodák népszerűbbek.
A munka ünnepét sokan belföldi pihenéssel töltik, a foglalások jelentősebb része 2 éjszakára, 3 napra szól – mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere.
Az átlagos foglalási értekhez képest a SZÉP-kártyával fizetők 20 százalékkal többet, közel 47 000 forintot hajlandók áldozni a kikapcsolódásra.
Ezúttal a főváros vezeti az üdülési listát, amelyet Gyula, Eger és Pécs követ, Budapest mellett a történelmi és wellness-városok népszerűsége megrendíthetetlen – tette hozzá Mészáros Judit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: a SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak
A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak, áprilisban 14 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: a turisztikai szálláshelyeken a vendégek száma (1,4 millió) 17, a vendégéjszakáké (3,4 millió) 16 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit áprilisban
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Újabb hónapban remekelt a turisztikai ágazat
Március után, áprilisban ismét pörgött a turizmus: a vendégek száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >