Újabb mérföldkő az ipartestület tehetséggondozó tevékenységében: a Nemzeti Tehetség Program 2023-as kiírásában történt sikeres pályázatnak köszönhetően 10 pályakezdő fiatal kapott lehetőséget, hogy a speciális képzésben vegyen részt.
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.
Az ipartestület már negyedik alkalommal szervezett tehetséggondozó programja, a sweeTEN 4.0 januárban indult. A képzés a következő tematika alapján zajlott:
• a magyar tradicionális cukrászat bemutatása, hungarikumok a cukrászatban (elmélet, gyakorlat),
• az innováció megjelenése a modern/egészséges táplálkozási szokások tükrében (elmélet, gyakorlat),
• gazdasági, vállalkozási ismeretek,
• pszichológiai tréning (önkép kialakítása, retorikai ismeretek, érvelési technikák fejlesztése),
• részvétel szakmai eseményeken.
Január 18.
Tradicionális magyar cukrászat. A munkát az a Kovács Sándor irányította, aki több mint 40 évig a Gerbeaud főcukrásza, vezetője volt. Egy workshop keretében a résztvevők prezentációs előadás keretében bemutatták a munkahelyük süteményeit – a modern technológiával készített, ám régiós ízvilágot tükröző tortáktól a trendi süteményekig.
A bemutató végén a Magyar Értéktár elemeivel ismerkedhettek meg.
Február.15.
Gogolák Csaba mestercukrász irányításával a francia cukrászat két különleges darabját, a St. Honoré és a croquembouche készítését sajátíthatták el a fiatalok. A nap folyamán megismerhették a 10 évet külföldön töltött mester életútját. Délután gazdálkodási 1×1 ismeretek volt a fő téma, Czömpöly Eleonóra előadásában.
Február 29.
Műhelylátogatás a tápiószecsői Hisztéria cukrászdában. A tulajdonosok, Ipacs Balázs és felesége Rózsika által vezetett üzemlátogatáson a műhelyben használt modern, egyedi gépek működését és a termelésben betöltött hatékony szerepét ismerhették meg a fiatalok.
Március 5–7.
A SIRHA Budapest kiállításon számtalan szakmai érdekesség, újdonság megtekintésére, kipróbálására, kóstolására volt lehetőség, az ipartestület szabad jegyet biztosított a program résztvevőinek. (A részletekről májusi számunkban részletesen beszámoltunk.)
Március 21.
Rimóczi László mestercukrász, a Grillázsszövetség vezetőjének bemutatója. Míves formák, a termék köré fűződő történetek és legendák, illetve a mai ünnepi szerepét betöltő tájékoztató keretében a gyakorlatban tapasztalhatták a grillázs „veszélyes” készítési fortélyait.
Fülöp Kata önismereti tréningjének címe lehetett volna akár az „Utazás a koponyám körül”: a személyiség alakulásáról és az elfogadási praktikákról, asszertivitásról kaptak kis tudástárat a hallgatók. Lazításként délután az Olajos Tamás által készített bonbonokat és a Csuta cukrászat újdonságát a Rátonyi-szeletet ízlelgették.
Április 23.
Az Egerben található Marján cukrászda volt a következő műhelylátogatás helyszíne. Marján Sándor, sokadik generációs cukrászmester mutatta a be vállalkozását, családtörténetet. Záróakkordként a csapat még megismerkedhetett a búrkifli elkészítésével is.
Május 2.
Az egész napos gyakorlattal egybekötött prezentáció alatt Fehér Judit a csokoládéval kapcsolatos alapismeretek birodalmába vezette be a fiatalokat, akik a nap folyamán tortadekorációkat és díszmunkákat készítettek.
Május 16.
Kemény Andrásné gyakorlattal egybekötött előadásán a francia minidesszertek készítésével találkozhattak a hallgatók. Összetett alapanyagú készítmények, összetett és alapos ismeretek szakavatott vezetői irányítással: erről szólt a tanfolyam.
Június 18.
„Kell egy csapat” – ez volt az utolsó nap pszichológiai tréningjének mottója délelőtt. A közösséghez tartozás értékét és erejét, a csapatban betölthető szerepeket és egyénre szabott lehetőségeket ismerhette meg a tanulók csapata.
Vaslóczki Orsolya, a Sugar! Shop vezető cukrásza segítségével délután a tematikus kollekciókra épülő szortiment kialakításának jelentőségének megismerése mellett a „New York kollekció” egy sikeres süteményének, a „hamburger” sütemény készítését sajátították el. //
Kapcsolódó cikkeink
Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Alkalmazkodás és megújulás
Az elmúlt időszak kihívásai arra kényszerítették a hazai nagykereskedelmi szektort,…
Tovább olvasom >Soha nem látott népszerűségnek örvendenek a saját márkák
A pandémia után előállt gazdasági kihívások a már korábban is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Felsőfokú borismereti képzés
Szeptembertől magyarul és angolul is elérhető borismereti és borkulturális kurzus…
Tovább olvasom >Szamuráj, Mucius Scaevola, jégmezők lovagja – A nap videója
Hősünk, a japán bármixer több hálás szerepet is eljátszik egytelen…
Tovább olvasom >Van egy-két remek tortaötletünk – A nap képe
Szépek vagy meghökkentők vagy kreatívak vagy viccesek vagy…
Tovább olvasom >