Stabilitás és tervezhetőség a cél a Chef Marketnél
2019 egy kiváló év volt a Chef Market életében, amikor az előző években befektetett munka az eredményeken is kézzel foghatóan éreztette hatását – mondja el dr. Andrejszki Richárd, a cég vezérigazgatója.
– A rengeteg technikai fejlesztés, melyeket az operációban hajtottak végre, sok terhet levett a vállakról, hiszen az automatizációval letisztulnak a folyamatok, és kiküszöbölhetővé válik a hibázás.
2019-ben a legfőbb célunk az volt, hogy rámutassunk a horeca szektorban dolgozó vevőinknek az online platformok jelentőségére. Év vége felé a vásárlóink több mint fele használta már aktívan a webshopos rendszerünket, ezzel időt és energiát spórolva meg a rendelések összeállításánál. Biztosan állíthatjuk, hogy olyan webshoprendszert sikerült kialakítanunk, mely a szektorban egyedülálló kényelmet és vásárlási élményt biztosít partnereink számára.
Logisztikai partnerünkkel, a MarChe Logisztika Kft.-vel napi szintű együttműködésben fejlesztettük tovább a közös munkát. 2019-ben, két évvel a cég megalakulása után a MarChe csatlakozott a világ TOP szolgáltatóinak csoportjába a World Class minősítéssel, mely világszinten komoly garancia a minőségi szolgáltatásra. A két cég együttműködésének kulcsa a komoly, összehangolt rendszerek használata, mint a WMS raktárirányítási rendszer, a Waze alapú túra-előrejelző rendszer, a Webeye nyomon követés és az E-HACCP használata minden folyamatra.
Természetesen nem lehet most úgy beszélni 2019-ről, hogy ne tegyünk említést a 2020-ban történt rendkívüli helyzetről, mely a mi piacunkat hatványozottan érintette – teszi hozzá a vezérigazgató. – Már január elején tudtuk, hogy komoly gond lehet, ezért februárra már több kész válságtervvel rendelkeztünk. A horeca vevőinktől beérkező forgalom első körben kb. 30-40%-kal csökkent, amit az emberek otthon maradása indokolt, az éttermek hatósági bezárása után viszont a már igen jelentős, kb. 70%-os visszaesést tapasztaltunk március végén. A lakossági piacra történő nyitást rendkívül hamar, már március 16-án megléptük, jóval megelőzve a piac többi szereplőjét.
Nehéz összehasonlítani az új működésünket a korábbival, hiszen a professzionális partnereink kosárértéke nyilván sokkal magasabb, mint a magánszemélyeké, akik viszont lényegesen nagyobb rendelési darabszámot képesek generálni, és a termékszám/ügyfél mutatónk is kimagaslóan jónak mondható. A fedezetünk jobb tud lenni a magánszemélyek vásárlásain, de a teljes forgalmunk eléréséhez mindenképpen szükséges a professzionális partnerek visszatérése. Ettől függetlenül sikernek könyveljük el a nyitást, és számunkra is meglepetés, hogy ilyen eredményesek tudtunk lenni ezen a piacon.
Az utóbbi időben sincs időnk fellélegezni, hiszen habár a horeca szektor éledezik a sokk után, a külföldi turisták elmaradása még mindig rendkívüli módon érezteti hatását partnereinknél, így nálunk is. Az év hátralévő részében mindent megteszünk azért, hogy partnereinket támogatva a szolgáltatási színvonalunkat még tovább tudjuk emelni, és továbbra is stabilitást, tervezhetőséget tudjunk garantálni számukra – zárja a gondolatmenetet a cég vezérigazgatója.
Vevőkör: HoReCa
Területi lefedettség: egész Magyarország
Főbb forgalmazott kategóriák: Tejtermék, Hús, Zöldség-gyümölcs, Szárazáru, Non-food termékek higiéniához és csomagoláshoz
Bruttó forgalom, 2018.: 11,6 mrd HUF
Bruttó forgalom, 2019.: 11,9 mrd HUF
Honlap: www.chefmarket.hu
(x)
Kapcsolódó cikkeink
A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >Alkalmazkodás és megújulás
Az elmúlt időszak kihívásai arra kényszerítették a hazai nagykereskedelmi szektort,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >