Stabilitás és tervezhetőség a cél a Chef Marketnél

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 10. 05. 10:45

2019 egy kiváló év volt a Chef Market életében, amikor az előző években befektetett munka az eredményeken is kézzel foghatóan éreztette hatását – mondja el dr. Andrejszki Richárd, a cég vezérigazgatója.

Chef Market logo

dr Andrejszki Richárd - Chef Market

Dr. Andrejszki Richárd
vezérigazgató
Chef Market

– A rengeteg technikai fejlesztés, melyeket az operációban hajtottak végre, sok terhet levett a vállakról, hiszen az automatizációval letisztulnak a folyamatok, és kiküszöbölhetővé válik a hibázás.

2019-ben a legfőbb célunk az volt, hogy rámutassunk a horeca szektorban dolgozó vevőinknek az online platformok jelentőségére. Év vége felé a vásárlóink több mint fele használta már aktívan a webshopos rendszerünket, ezzel időt és energiát spórolva meg a rendelések összeállításánál. Biztosan állíthatjuk, hogy olyan webshoprendszert sikerült kialakítanunk, mely a szektorban egyedülálló kényelmet és vásárlási élményt biztosít partnereink számára.

Logisztikai partnerünkkel, a MarChe Logisztika Kft.-vel napi szintű együttműködésben fejlesztettük tovább a közös munkát. 2019-ben, két évvel a cég megalakulása után a MarChe csatlakozott a világ TOP szolgáltatóinak csoportjába a World Class minősítéssel, mely világszinten komoly garancia a minőségi szolgáltatásra. A két cég együttműködésének kulcsa a komoly, összehangolt rendszerek használata, mint a WMS raktárirányítási rendszer, a Waze alapú túra-előrejelző rendszer, a Webeye nyomon követés és az E-HACCP használata minden folyamatra.

Nagykereskedelem - Chef Market

Természetesen nem lehet most úgy beszélni 2019-ről, hogy ne tegyünk említést a 2020-ban történt rendkívüli helyzetről, mely a mi piacunkat hatványozottan érintette – teszi hozzá a vezérigazgató. – Már január elején tudtuk, hogy komoly gond lehet, ezért februárra már több kész válságtervvel rendelkeztünk. A horeca vevőinktől beérkező forgalom első körben kb. 30-40%-kal csökkent, amit az emberek otthon maradása indokolt, az éttermek hatósági bezárása után viszont a már igen jelentős, kb. 70%-os visszaesést tapasztaltunk március végén. A lakossági piacra történő nyitást rendkívül hamar, már március 16-án megléptük, jóval megelőzve a piac többi szereplőjét.

Nehéz összehasonlítani az új működésünket a korábbival, hiszen a professzionális partnereink kosárértéke nyilván sokkal magasabb, mint a magánszemélyeké, akik viszont lényegesen nagyobb rendelési darabszámot képesek generálni, és a termékszám/ügyfél mutatónk is kimagaslóan jónak mondható. A fedezetünk jobb tud lenni a magánszemélyek vásárlásain, de a teljes forgalmunk eléréséhez mindenképpen szükséges a professzionális partnerek visszatérése. Ettől függetlenül sikernek könyveljük el a nyitást, és számunkra is meglepetés, hogy ilyen eredményesek tudtunk lenni ezen a piacon.

Az utóbbi időben sincs időnk fellélegezni, hiszen habár a horeca szektor éledezik a sokk után, a külföldi turisták elmaradása még mindig rendkívüli módon érezteti hatását partnereinknél, így nálunk is. Az év hátralévő részében mindent megteszünk azért, hogy partnereinket támogatva a szolgáltatási színvonalunkat még tovább tudjuk emelni, és továbbra is stabilitást, tervezhetőséget tudjunk garantálni számukra – zárja a gondolatmenetet a cég vezérigazgatója.

Vevőkör: HoReCa

Területi lefedettség: egész Magyarország

Főbb forgalmazott kategóriák: Tejtermék, Hús, Zöldség-­gyümölcs, Szárazáru, Non-food termékek higiéniához és csomagoláshoz

Bruttó forgalom, 2018.: 11,6 mrd HUF

Bruttó forgalom, 2019.: 11,9 mrd HUF

Honlap: www.chefmarket.hu

(x)

Kapcsolódó cikkeink