Speciális aludoboz-visszagyűjtő installációt működtetett az EFOTT-on Hell
Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. A nyári fesztiválokon is hatalmas mennyiségű csomagolási hulladék keletkezik, melyek csökkentésére már több kezdeményezés is született, például az egyszer használatos műanyagok kiváltása, repohár-rendszer bevezetése, azonban még a mai napig nagyon sok műanyagpalack-és pohár kerül szemétbe a rendezvényeken, ami az egyik legnagyobb környezetterhelést jelenti.

Fontos a fenntarthatóság
A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és teljes mértékben, minőségvesztés nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is a legértékesebbek az összes csomagolás közül, visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott. A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően akár 60 nappal azután, hogy a fogyasztó a szelektív hulladék tárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle.
A Hell cégcsoport többek között ezért is tette le a voksát az alumíniumdoboz mellett, és mindenkit – fogyasztókat és italgyártókat egyaránt – arra ösztönöz, hogy tegyen aktívan a körforgásos gazdaság megvalósulásáért.
A környezettudatos hulladékgyűjtés létrejöttét az idei EFOTT-on egy igen látványos installációval segítette a Hell. Az alumínium körforgását népszerűsítő építmény egy közel 2×2 méteres doboz volt, mely egyben egy hatalmas visszagyűjtő pontként is működött. Azok, akik ebbe dobták kiürült italdobozaikat, hasznos ajándékokat kaptak – több doboz esetén akár napszemüveget, sapkát, törölközőt. A fesztivál idejére meghirdetett visszagyűjtési kampány szemmel látható eredményt hozott, hiszen az EFOTT 4 napján alig lehetett eldobott dobozokkal találkozni a velencei-tavi fesztivál területén.
A begyűjtött több ezer aludobozt az Inter-Metal Recycling szállította be a hulladékkezelő telephelyére – az aluhegyeket bálázzák, majd visszaszállítják a gyártóhoz, hogy újra olyan tekercsek készüljenek belőlük, amelyeket a Hell is használ termékei csomagolásánál, ezzel bezárva a körforgást. A Hell Energy-nél a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg.
A cégcsoport hosszú távú fenntartható fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növeli portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba, melyek világszinten is kimagasló újrahasznosított tartalommal és alacsony karbonlábnyommal rendelkeznek.
Kapcsolódó cikkeink
Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >Több, mint szórakozás
A fesztiválok régóta messzebb mutatnak egyszerű szórakozási lehetőségnél: közösségi élményt,…
Tovább olvasom >Makó új ipari korszakba lép – indul a kínai alumíniumdobozgyár
Történelmi léptékű beruházás zajlik Makón: a kínai CPMC vállalat hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >