Fókuszban Dél-Olaszország
Marco Bulf
budapesti irodaigazgató
Olasz Külkereskedelmi Intézet
Az ITA (Italian Trade Agency) az olasz állam által fenntartott kereskedelmi irodahálózat, melynek feladata a „Made in Italy” világszintű promóciója, az olasz kis- és középvállalkozások támogatásával – mondta el lapunknak Marco Bulf, az Olasz Külkereskedelmi Intézet (ITA) budapesti irodájának igazgatója. – Promóciós tevékenységünk része a részvétel az egyes szektorokat érintő legjelentősebb vásárokon, aminek révén az olasz cégek lehetőséget kapnak a kiállítóként való bemutatkozásra.
A budapesti ITA iroda már körülbelül 50 éve működik, és különböző promóciós események szervezésével foglalkozik Magyarországon. Részvételünk elsődleges célja a Sirha Budapesten az, hogy minél több olasz élelmiszeripari termék és bor kerüljön forgalomba az országban – a statisztikák szerint egyre nagyobb az igény rájuk. Idén például 12 százalékkal bővült az olasz élelmiszerek magyar importja a 2016-os évben regisztrált adatokhoz képest.
A Sirha Budapest 2018 kiállításon hozzávetőlegesen 20 céggel veszünk majd részt, amelyek Olaszország déli régióiból érkeznek (Calabria, Campania, Szicília, Puglia, Basilicata). Az olasz kollektív stand több mint 350 négyzetméteren kerül megvalósításra, ez lesz a legnagyobb a külföldi képviseletek standjai közül.
A vásár időtartama alatt kísérőrendezvényeket szervezünk, melyek még inkább előtérbe helyezik kiállítóinkat. Tervezzük például egy, a környező országokból meghívott beszerzőkből álló delegáció vendégül látását, emellett enogasztronómiai szemináriumot szervezünk, amit egy neves előadónk tart majd a kiállító régiók élelmiszereiről és borászatáról. Olyan alkalmakat próbálunk teremteni, amelyek lehetőséget adnak az új és már meglévő kereskedelmi kapcsolatok ápolására, hiszen az olasz termékek kiváló minőségűek, és úgy látjuk, Magyarországon lehet igény a résztvevő régiók élelmiszer-különlegességeire. //
Kapcsolódó cikkeink
Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat…
Tovább olvasom >Országszerte elérhető lesz a Despar Italia üzleteiben az S-Budget márka
Az olasz Despar Italia, az SPAR koncesszió tulajdonosa, országosan elérhetővé…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >