Sok fejlesztés és elismerés a tavalyi év szaldója
Régiós szinttől a boltokig, a saját márkáktól a marketingkommunikációig minden szinten és területen igyekszik tartani a lépést a változó gazdasági környezettel és vásárlói szokásokkal a Reál Hungária. A lánc tavalyi évét Jeszenszki Lívia ügyvezető foglalta össze lapunknak, kiemelve egyben az idei fókuszterületeket is.
A Reál Hungária Kft. teljesítette a 2022-es célkitűzéseit, eredménye annak ellenére növekedett 2021-hez képest, hogy számos külső tényező negatív hatására kellett reagálnia. Az áram- és a gázdíjak mellett a szállítási és a bérköltségeik is jelentősen emelkedtek. Ezeket elsősorban hatékonyságnöveléssel igyekeztek kompenzálni, emellett jelentős napelemfejlesztéseket is végrehajtottak, több helyen kiváltva a gázt.
Átszervezés, nyitás, felújítás
A cég 2022-t két régiós központ integrációjával kezdte. Január 1-től a központi régió vette át a zalai és az alföldi régiókhoz tartozó franchise partnerek ellátását. Ez a beszerzési, értékesítési és logisztikai folyamatok jelentős átalakításával járt.
Fontos lépés volt, hogy 2022. április 4-én megnyitott az új C+C áruház Zalaegerszegen, amely a zalai vevők mellett a Balaton északi partjának az ellátásáért is felelős, és a megszokott kiskereskedelmi kínálat mellett, erős vendéglátóipari választékkal és forgalommal rendelkezik.
Tavaly is folytatták saját üzemeltetésű boltjaik felújítását, így többek között megújult a nyíregyházi Sárga Dombház Abc, amely kisbolt kategóriában nyertes lett az Év Boltja megmérettetésen, elhozta a közönségdíjat, valamint 2 különdíjat is.
– Sajnos, évek óta tart az a tendencia, hogy a franchise-boltjaink száma csökken – állapítja meg Jeszenszki Lívia. – Sokan kiöregszenek, és nincs, aki átvegye tőlük a boltot. Ugyanakkor tavaly többen azért zárták be a boltjukat, mert nem voltak képesek a gazdasági környezetben lévő drámai változásokra reagálni, és működésük ellehetetlenült.
A Reál Hungária franchise partnereit támogatja és ösztönzi arra, hogy a boltok külső és belső megjelenése megújuljon – ez 2023-tól kiemelt figyelmet kap. Mellette tervezik a hűtött, illetve fagyasztott raktárkapacitásaik növelését is.
A saját márkák tavaly erős fókuszba kerültek a cégnél. Jelentősen növekszik a forgalmuk és a részesedésük az értékesítésből, a Reál célja pedig továbbra is az, hogy jó áron jó minőséget kínáljon; illetve, hogy a franchise partnerei saját márkás választéktartása teljes körű legyen.
– 2022-ben a MagyarBrands díjat újra kiérdemeltük Kiváló Fogyasztói Márkák kategóriában, így 2018 óta már 4-szeres díjazottnak mondhatjuk magunkat – teszi hozzá a Reál Hungária ügyvezetője.
Újítottak a kommunikáción is
Folyamatosan fejlesztik törzsvásárlói applikációjukat. Jelenleg 2 régióban és csak saját egységekben használják, de 2023-ban szeretnének egy olyan országos törzsvásárlói programot kialakítani, amelyhez franchise partnereik is csatlakozhatnak.
– Tavaly alapjaiban újítottuk meg a teljes marketingkommunikációnkat – hangsúlyozza Jeszenszki Lívia. – Februártól indult az újrapozicionálás, ezen belül a Reál márkamegítélésének javítását célzó image-kommunikáció, a Reál Légió. Ez egy szupercsapat, amelynek a tagjai egyenként is szórakoztató, szerethető figurák, de ennél is fontosabb, hogy a karakterek kulcselőnyöket személyesítenek meg, amelyek a konkrét vásárlói igényekre adnak megoldást. Mindezek mellett erős fókuszt helyeztünk az online kommunikációra. Idén még erősebb kampánnyal folytatjuk, így a Légió tagjai még több módon jelennek majd meg a teljes hálózatban, sőt, év elején már megjelentünk online újsággal is.
Mindezt kiegészítve tavaly változtattak a több mint 10 éve népszerű Kis Hősök Programjukon is, így az általános iskolai osztályok mellett már óvodai csoportokat is tudnak támogatni abban, hogy valóra váltsák utazási, eszközbeszerzési és egyéb álmaikat.
Tavaly a Biotrans Kft. a CseppetSem! Program keretén belül a Reál is csatlakozott a használt sütőolaj- és zsiradékgyűjtéshez. A kijelölt üzleteknél kihelyezett speciális tárolókban adhatják le a vásárlók üvegben, PET-palackban vagy saját csomagolásába visszatöltve a használt sütőolajat és zsiradékot.
Rövid időn belül 46 Reál-üzlet csatlakozott a kezdeményezéshez, hogy támogassa a lakosság környezettudatos törekvéseinek megvalósítását. Idén még több bolt csatlakozására számítanak, zárja áttekintését Jeszenszki Lívia. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ebből a vállalkozásból csinálna nemzetközi franchise-t az első hazai McDonald’s tulajdonosa
Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai…
Tovább olvasom >Egyre egységesebb, összehangoltabb a Reál
2023-ban a Reálnál folytatódott a már előző évben megkezdett strukturális…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >