Sirha Budapest!
Európai színvonalú regionális kiállítás kereti között, együtt fogja megrendezni az élelmiszeripar és a gasztronómia legfontosabb hazai szakmai rendezvényeit a Hungexpo 2014-től. A Sirha Budapest stratégiai médiapartnerének lapunkat, a Trade magazint választották.
Megtörtént, amire egy ideje már várt a hazai szakma: a Hungexpo tulajdonosa, a francia GL Events összevonta a Foodapest, a Hoventa és az UKBA szakkiállításokat; ezentúl a kőbányai vásárvárosban Sirha Budapest néven kétévente rendezik meg a három rokon szakma közös kiállítását. Az első, szakmailag egyébként széles körben támogatott rendezvényre 2014. március 10-12. között kerül sor.
A világszerte ismert Sirha márkanévvel Lyonon kívül (lásd keretes anyagunkat) Genfben, Shanghaiban, Moszkvában és Isztambulban is rendeznek kiállításokat. A Sirha Budapest Közép-Kelet Európa egyetlen, az élelmiszer-, a sütőipar, a cukrászipar, a szálloda- és vendéglátóipar illetve a gasztronómia minden szegmensét bemutató eseménye lesz.
A három meglévő szakkiállítás összevonása megfelel a nemzetközi trendeknek, de a döntést indokolttá teszi a jelenlegi piaci helyzet is, valamint az ezeknél a rendezvényeknél tapasztalható célcsoportátfedés – mind kiállítói, mind látogatói szinten. A szervezők a látogatók számának növekedését is várják a lépéstől.
A Hungexpo vezetői reálisnak tűnő célokat határoztak meg – a Sirha Budapest legyen egy regionálisan jegyzett esemény, olyan kihagyhatatlan presztízsrendezvény, amelyet minden érintett a szakma ünnepeként él meg. A sikerhez adottak az alapfeltételek: ideális a helyszín, a tapasztalt szervező csapat mögött tőkeerős, nemzetközi háttér és nemzetközileg elismert brand áll, és a szervezők versenyképes árakat és kiállítóbarát szolgáltatásokat hirdettek meg.
A 2013 szeptember 30-ig jelentkezők számára a fedett területek helydíját 13.900 forintban határozták meg. A kiállítók számára ingyenes lesz a parkolás, akárcsak a korlátlan mennyiségben felhasználható elektronikus formátumú szakmai meghívók, az e-ticketek. A Hungexpo tréningekkel is segíti kiállítói partnereit: segítséget nyújt a felkészülésben, tervezésben, sőt a follow-up munkákban is.
Komoly lesz a programkínálat: itt kerül sor a Bocuse d’Or hazai válogatójára, de zajlanak a tárgyalások a kormány bevonásával a rangos szakácsverseny európai döntőjének Magyarországra csábításáról is. A Bocuse d’Or European Selection-re 2016-ban kerülhetne először sor Budapesten.
Ugyancsak a Sirha Budapest ad majd otthont a legújabb trendeket bemutató – a Trade magazinhoz köthető – FutureStore-nak és a Kreatív Konyhafórumnak, a Kiváló Magyar Termék Díjátadónak és különféle konferenciáknak is.
A szervezők az első magyarországi Sirhán 15-20 ezer látogatóra számítanak; a kiállítás iránti szakmai érdeklődést, a tervek szerint, többek között regionális reklámkampánnyal is próbálják erősíteni.
Munkájukhoz kiemelt partnernek a METRO és a Magyar Bocuse d’Or Akadémia mellett – stratégiai médiapartnerként – lapunkat, a Trade magazint választották.
(Képek: sirha.com)
A Sirha Lyon – számokban
A lyoni Sirha International Hotel, Catering and Food Trade Exhibition az iparág legnagyobb szakkiállításai közé tartozik Európában.
A Hungexpo adatai szerint a 2013-as rendezvényen 2200 kiállító és márka mutatkozott be 162 ezer szakmai látogató előtt, akik közül közel 18 ezren külföldről érkeztek. 130 ország 12 ezer séfje volt kíváncsi a napi 1200 bemutatóra.
További érdekes adatokat is olvashattunk a sirha.com-on. Az eseményre 800 francia és külföldi újságíró akkreditálta magát. Nyolcezren töltötték le a Sirhaokostelefon alkalmazását. A helyszínt 4000 ember építette: 50 km különféle funkciójú vezetéket telepítettek, a látogatók 15 km-nyi folyosón sétálhattak a helyszínen. 17 különféle versenyen 46 díjért 345 versenyző küzdött.
A lyoni Sirha keretei között rendezik meg a Bocuse d’Or szakács-világverseny és a cukrász világbajnokság döntőjét, valamint az OmnivoreFoodFestival-t és a World Cuisine Summit konferenciát is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >