Sikeresen zárult az Etesd az Eszed iskolai kihívás
Novemberben lezárult a Nestlé Hungária és az Okos Doboz közös egészségnevelési oktatóprogramjának őszi kihívása. Az ezúttal az egész országra kiterjesztett program során a tanulók közel 35 000 feladatot oldottak meg, melynek végén a nyertes diákok mellett a résztvevő pedagógusok és az iskolák is értékes nyereményekkel gazdagodtak.
Az előző tanévben még csak kísérleti jelleggel, öt település általános iskolájában indította el Etesd az Eszed elnevezésű egészségnevelési oktatóprogramját a Nestlé Hungária és az Okos Doboz. A pozitív fogadtatás hatására idén a kihívás országossá vált: Magyarország minden településéről csatlakozhattak az általános iskolások, hogy a korosztályuknak és tudásszintjüknek megfelelő módon megkapott információk elsajátítása után játékos feladatokon keresztül mérhessék fel a tudásukat.
A program idén új tartalmakkal is kiegészült, így összesen 53 animáció, 181 grafikai feladat és 10 különleges videó is várta a tanulókat. A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért programhoz kapcsolódó kezdeményezés lényege, hogy a gyerekek online aktivitásokon keresztül, játékos módon tanulhassanak az egészséges és fenntartható életmódról.
A több héten át tartó kihíváshoz az ország minden részéről csatlakoztak. A legtöbb iskola a dél-alföldi régióból jelentkezett, de Közép- és Észak-Magyarország is szép számmal képviseltette magát. A kihíváson a nyolcadik és az ötödik évfolyamos diákokok vettek részt a legnagyobb arányban, és a megoldott feladatok alapján az látszik, hogy a kisebbek voltak az aktívabbak: az ötödikesek és a hatodikasok évfolyamonként több mint 4000 versenyfeladatot oldottak meg.
A feladatokhoz kapcsolódó témakörökhöz készített animációs videók is igen népszerűek voltak. A legtöbben a vitaminokról szóló videót nézték meg, de az Egészség, betegség és a Tudatos táplálkozás témák is sokakat foglalkoztattak.
„Folyamatosan dolgozunk azon, hogy minél szélesebb körben informálhassuk a fiatalokat is az egészséges életmód és kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságáról, és nagyszerű látni, hogy országos szinten is milyen sokan fogékonyak erre. Az Okos Dobozzal való együttműködés valós lehetőséget teremt arra, hogy a gyerekeknek követlenül adjunk át információkat a helyes táplálkozásról, az egészségmegőrzésről és az egészségtudatos döntések meghozatalának fontosságáról, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy később egészségtudatos felnőttek váljanak belőlük”
– mondta el a program kapcsán Sárga Diána, a Nestlé dietetikusa.
„Az Okos Doboz tananyag részeként az Etesd az Eszed program segít abban, hogy még játékosabban juttassunk el szemléletformáló üzeneteket a legkisebbekhez is. A bemeneti és kimeneti tudásfelmérő eredményeket összehasonlítva egyértelmű, hogy ez a kihívás valódi, a mindennapokban is hasznosítható tudással vértezi fel a résztvevő diákokat”
– értékelte a programot Szűcs Dóra, az Okos Doboz ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >A szabadba invitál a PICK tavaszi kampánya
2023-ban mindenki megismerhette az ízemlék szó fogalmát. A PICK Téliszalámi…
Tovább olvasom >Újra kapható a Lucozade az Egyesült Királyságban
A Lucozade történetének legjelentősebb megújulása keretében új márkaplatformot hozott létre.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dedikált menopauza-részleget hozott létre a brit Tesco
Menopauza-részleget tesztel a brit Tesco: a női változó korhoz kapcsolódó…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >Növeli a befektetéseit a Mercadona Portugáliában
A spanyol Mercadona szupermarketlánc 180 millió eurót tervez portugál leányvállalatába…
Tovább olvasom >