Sikeres, de nem annyira
A mozgó ételárusítás a gasztronómia továbbra is sikeres ága: a Food Truck Show-t (FTS) 40%-kal több helyszínre és rendezvényre hívták 2023-ban. 30 városba települt ki a jelenleg 150 darab food truck, így a kereskedők 10-15%-os, az FTS pedig bő 30%-os forgalomnövekedéssel zárta a 2023-as évet.

30%-os forgalomnövekedés 2023-ban
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
Az áremelkedés és az ezzel járó haszonkiesés azonban a kereskedőket is komoly kihívás elé állítja majd a télen. Az FTS idén 30 nagyvárosba települt ki; a legnagyobb meglepetés Komáromban érte az árusokat, ahová még Szlovákiából is jöttek a látogatók.
A vendégek annyival nem költöttek többet a rendezvényeken, mint amennyivel az árak emelkedtek. Ugyan a truckok forgalma nőtt a tavalyihoz képest, de a haszonkulcsot csökkenteniük kellett, máskülönben eladhatatlanná váltak volna a termékeik.//
Kapcsolódó cikkeink
Valentin-napi gasztronómiai kaland Gianni Annonival a Candy szervezésében
Egy igazán különleges desszertkészítő élményre invitálta a gasztronómia szerelmeseit a…
Tovább olvasom >Gasztronómiai fesztiválok egész évben a Balatonnál
A Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke, Fekete Tamás sajtóközleményében hangsúlyozta, hogy…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >Siófok volt a legnépszerűbb belföldi, vidéki úti cél tavaly
Siófok ismét az ország legnépszerűbb vidéki úti célja lett a…
Tovább olvasom >Több vendégéjszakát, de kevesebb fürdővendéget regisztráltak tavaly Zalakaroson
Az előző évhez képest csaknem 7 százalékkal nőtt tavaly Zalakaroson…
Tovább olvasom >