Sikeres 2024-es évre számít a Danone
A francia élelmiszeripari csoport, a Danone, magabiztosan lépett be az új évbe, elkövetkező időszakáról pedig biztató előrejelzéseket tett közzé. Az előző év során elért eredményei és a 2024-es kilátások alapján a cégcsoport optimista hangulatban várja a következő hónapokat.
A Danone 2023-ban kiemelkedő forgalomnövekedést ért el, amely a vállalat előrejelzésének felső határát érte el. A cégcsoport haszonkulcsa is pozitív irányba mozdult el, részben a magasabb áraknak köszönhetően, amelyek ellensúlyozták az alacsonyabb értékesítési volumen csökkenését. Ez a sikeres év alapot teremtett a következő időszak további fejlődéséhez.
A Danone 2024-re vonatkozó előrejelzése összhangban van a középtávú célkitűzéseivel. A vállalat célja, hogy a hasonló jellegű eladások 3-5%-os növekedése mellett az ismétlődő működési árrés mérsékelt javulása valósuljon meg. Ez a tervezett növekedési ütem kifejezi a cég ambiciózus stratégiáját és elkötelezettségét a szektorban való erős pozíció fenntartása mellett.
A Danone árbevétele 2023-ban 27,619 milliárd euróra emelkedett, ami 7%-os hasonló árbevétel-növekedést jelentett. Az elemzői várakozásokat felülmúlva, a vállalat ezzel bebizonyította a piacvezető szerepét és képességét a fenntartható növekedés elérésére. Az árrés is pozitív irányba mozdult, 2023-ban elérve az árbevétel 12,6%-át, ami a 2022-es 12,2%-hoz képest javulást mutat. A piaci szereplők 12,5%-os árrésre számítottak.
A Danone, hasonlóan a konkurens Nestlé-hez és Unileverhez, az árak emelésére szánta el magát. Az emelkedő nyersanyagárak és ellátási költségek hatására a vállalat szükségesnek látta az árpolitika változtatását, amely egyes esetekben a piaci becsléseket is meghaladta.
Kapcsolódó cikkeink
Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Többségi részesedést szerzett a Danone a növényi alapú Kate Farmsban
Bejelentette a francia Danone, hogy többségi részesedést vásárol az amerikai…
Tovább olvasom >Kivezeti a német piacról a Provamel márkát a Danone
Augusztustól megszünteti a Provamel márka forgalmazását a Danone Németországban. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >