Sikeres 2024-es évre számít a Danone
A francia élelmiszeripari csoport, a Danone, magabiztosan lépett be az új évbe, elkövetkező időszakáról pedig biztató előrejelzéseket tett közzé. Az előző év során elért eredményei és a 2024-es kilátások alapján a cégcsoport optimista hangulatban várja a következő hónapokat.
A Danone 2023-ban kiemelkedő forgalomnövekedést ért el, amely a vállalat előrejelzésének felső határát érte el. A cégcsoport haszonkulcsa is pozitív irányba mozdult el, részben a magasabb áraknak köszönhetően, amelyek ellensúlyozták az alacsonyabb értékesítési volumen csökkenését. Ez a sikeres év alapot teremtett a következő időszak további fejlődéséhez.
A Danone 2024-re vonatkozó előrejelzése összhangban van a középtávú célkitűzéseivel. A vállalat célja, hogy a hasonló jellegű eladások 3-5%-os növekedése mellett az ismétlődő működési árrés mérsékelt javulása valósuljon meg. Ez a tervezett növekedési ütem kifejezi a cég ambiciózus stratégiáját és elkötelezettségét a szektorban való erős pozíció fenntartása mellett.
A Danone árbevétele 2023-ban 27,619 milliárd euróra emelkedett, ami 7%-os hasonló árbevétel-növekedést jelentett. Az elemzői várakozásokat felülmúlva, a vállalat ezzel bebizonyította a piacvezető szerepét és képességét a fenntartható növekedés elérésére. Az árrés is pozitív irányba mozdult, 2023-ban elérve az árbevétel 12,6%-át, ami a 2022-es 12,2%-hoz képest javulást mutat. A piaci szereplők 12,5%-os árrésre számítottak.
A Danone, hasonlóan a konkurens Nestlé-hez és Unileverhez, az árak emelésére szánta el magát. Az emelkedő nyersanyagárak és ellátási költségek hatására a vállalat szükségesnek látta az árpolitika változtatását, amely egyes esetekben a piaci becsléseket is meghaladta.
Kapcsolódó cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >Javult a kkv-k optimizmusa a közterhek kapcsán az év első negyedében
Hat százalékponttal csökkent azon cégvezetők aránya, akik szerint a következő…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fogyasztói tudatosságnak a pénztárca szab határokat
Egészséges, fenntartható és megfizethető alapanyagokat, élelmiszereket szeretnének a fogyasztók vásárolni,…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Globális minimumadó: Az amerikai vállalatcsoportok végleg kikerülhetnek a szabályozás alól
Az elmúlt időszakban a globális minimumadó kapcsán izgalmas fejlemények játszódtak…
Tovább olvasom >