Magazin: SIGEP 2018
Idén 39. alakalommal került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb Fagylalt, Cukrászat, Sütőipar és Kávé Vására, a SIGEP az olaszországi Riminiben, amelyről Ipacs Balázs, a szövetség Pest megyei elnöke hozott beszámolót.
Több mint 209 000 látogató, 1250 kiállító, állandó színpadi programok, hatalmas tömeg, zsúfoltság jellemzi az egész kiállítást. A sokaság ellenére jól szervezett a közlekedés, a közeli hotelekből busszal, vonattal, taxival vagy autóval is elérhető a Fiera (így hívják a kiállítás területét). Mindenki itt van, aki a fagylaltos szakmában számít; a kiállítás közel fele csak a gelatónak van szentelve. Gépek, alapanyagok, kiegészítők – a nagy cégek egymást túllicitálva versenyeznek, hogy kié a legnagyobb, legimpozánsabb stand. A helyi illetőségű Mec3 általában első ebben a kategóriában, de jelentős a Fabbri1905 és a PreGel standja is.
A gép- és kiegészítőt gyártó nagyobb vállalatok rendre egy-egy híresebb olasz cukrász vagy fagylaltos által kreált termékkel mutatják be a vitrinjüket, berendezésüket. Az Orion idén Iginio Massari, az IFI Gianluca Fusto, az Iceteam1972 pedig Giacomo Schiavon remekműveivel hódított. A Fusto desszertjeit kilométerekről meg lehet ismerni: végletekig kidolgozott formák, arányok, díszítés és stílus. A legkomolyabb fagylaltokat az Iceteam1972 standon lehetett kóstolni! Már a demonstráció is lenyűgöző: mattfekete Ciam pozzetti pult (süllyesztett körtégelyes, amely a legmegfelelőbb a fagylaltok tárolására), amelybe egy ugyancsak mattfekete Cattabrig Effe6 lett beépítve (egy vertikális üstös fagyasztó, mint a régi idők sóleves hűtésű fagylaltos rendszereiben). Az alapanyagok eredetisége és tiszta ízei bombaként hatottak a látogatóra, és az ok nem meglepő: a pekándió a legjobb kanadai termelőtől, a yuzu Japánból, a fekete szezámmag Vietnamból érkezett.
Ha már a sztároknál tartunk, nem mehetünk el szó nélkül Roberto Rinaldini mellett. Standján bonbonok, macaronok, fánkok ízléses, stílusos bemutatása „rinaldinis”, azaz pink-fekete iskolázásban.
Egyébként két meghatározó szín uralta a kiállítást: a fekete és az arany. Fagylaltok, tölcsérek, desszertek, kiegészítők – mind feketében pompáztak, rajtuk egy-egy arany dísszel, ezzel is sugallva az értéküket. Jellemző volt a túladagolt lüszter használata, mely minden kiállításnak lehetne a védjegye, hiszen itt a legcsillogóbbnak, legtrendibbnek kell lenni. Designban, üzletberendezésben, kiszolgálói munkaruhadivatban az olaszok az élen járnak, nem vitás! Szögletes, letisztult formájú, nagy üvegfelületű süteményes- és fagylaltosvitrinek, sokszor fával vagy más nemes anyaggal kombinálva, olyan formatervezéssel, mintha önálló designbútort csodálnánk.
A fagylalt mellett külön-külön részlegben szerepelt a desszert, a csokoládé és a kávé. A Callebaut csokoládé cég idén láthatóan ráerősített a fagylaltos vonalra. Több vitrint töltöttek meg csokoládéfagylaltokkal, az alapnak számító ét-, tej- és fehéren kívül szerepelt a már kötelező karamellás vagy szőke csoki, amelyet ők Gold fantázianévvel illetnek. Termőhelyszelektált változatok és ízkombinációk (tuti tipp: a Sao Thomé-passió, valamint a Velvet-lime párosítás) sora, azonban nem találkozhattunk a Rubyval (a természetes rózsaszín csokoládéval), ami a 2019-es év nagy durranása lesz.
Két fontos nemzetközi verseny is zajlott a SIGEP ideje alatt, a Gelato World Cup és a Ladie’s World Pastry Champion, mindkettő francia sikerrel zárult. //
Kapcsolódó cikkeink
A bécsi kávékultúra szíve: Julius Meinl és a kávé öröksége
Bécs, a híres kávéházi kultúra otthona, 2008-ban ideiglenesen otthont adott…
Tovább olvasom >Nemcsak a kávé ára emelkedik, a fogyasztása is nő Coca-Cola HBC Magyarország adatai szerint
A tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Az idei első félévben is töretlenül bővült a globális hotelipar
Az előző év kiugró eredményeihez képest is képes volt tovább…
Tovább olvasom >