SIAL-ról röviden
És aztán majd persze hosszabban is a következő számban, de nem szerettem volna a téma frissességét hagyni megromlani.
Négy éve voltam utoljára a párizsi SIAL-on, és nagy várakozásokkal indultunk neki az idei októberi túrának. Az már eleve nagyszerűnek tűnt, hogy nagyon sok magyar cég állított ki, részben az AMC közösségi standján, részben önállóan. Hallva a vélt és valós alapanyag- és áruhiány halk, de egyre erősödő jóslatát, meg is lepett. Persze nem egy cégtől hallottam, hogy idén nem az új ügyfélkeresés volt a részvétel oka, hiszen örülni kell, hogy a meglévő ügyfelek megfelelő mennyiségű és minőségű kiszolgálását teljesíteni tudják – inkább egyfajta „muszáj ott lenni” motiváció volt többeknél érezhető. És hát persze a mit milyen áron kínálnak a cégek körképbe egy fontos tényező került előtérbe: a mikor?! Mert nem csak itthon nincsenek állandó árak, de egy ilyen nemzetközi kiállításon sem biztosítható ez – ami azért még egy régi partneri viszonyban is további kérdéseket vet fel. Persze, szinte már senki nem lepődik meg semmin.
A kiállítás monumentalitása semmit nem vesztett korábbi látványából. A számok pedig igazán büszkeségre adnak okot, hiszen a 265 ezer résztvevő magáért beszél, ráadásul fenntarthatóság ide vagy oda, 80%-uk Franciaországon kívüli országokból érkezett, 200-nál is több országot képviselve. A kiállítók se fogták vissza magukat, hiszen több mint 250 ezer négyzetmétert foglaltak el, több mint 400 ezer terméket bemutatva. A részvételt még magasabbra minősítette az a körülbelül 8000 beszerző, akik nagyjából 50 milliárd eurónyi vásárlóerőt képviseltek.
És persze az innovációk listája estig lenne sorolható. De az innovációs versenyre érkezett termékek közel 80%-a a növényi alapanyagokból készült, „helyettesítő” kategóriát képviselte minden szegmensben, figyelmet fordítva a fenntartható termelésre, gyártásra, csomagolásra, szállításra, kínálásra. És nemcsak egyszerűen sorakoztak a bemutatók alatt, hanem megnyerték a legtöbb díjat is.
Maradandó személyes élményem mégis egy gondolattal még ennél is cifrábbra sikerült: életemben először kóstolhattam sejttenyésztett húst, és minden várakozást felülmúlt. Mondanom sem kell, hogy egyike volt azoknak a standoknak, ahol a legtöbb érdeklődő ácsorgott.
Az idei SIAL is nagy élményt nyújtott minden látogatónak – erről mesélünk majd részletesen a Trade magazin következő számában! //
Üdvözlettel:
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a SIAL-on
A magyar magántulajdonban lévő ABO Holding Zrt. a 90-es évek…
Tovább olvasom >SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >A vártakon túl
A cikk a Trade magazin 2024/11. lapszámában olvasható. Minden évben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >