SIAL d’Or magyar díjas a MIRELITE MIRSA medvehagymája

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 06. 17. 08:00

– Egy finom, de erősen hagymás vagy fokhagymás étel után mindenki ódzkodik megcsókolni a párját, és tudjuk, hogy bár egészséges, de az előbbiek rendszeres fogyasztása után nemcsak a szánkon, de még a bőrünkön is érezni e furcsa illatot. A megoldást tartom a kezemben, hogy hagymát és hagymásat ehessünk következmények nélkül – kezdtem a kétperces prezentációmat a SIAL d’Or párizsi fordulóján, felmutatva egy zacskó fagyasztott medvehagyma makettjét.Május elején 30 ország vezető FMCG-szaklapjának képviselőjét hívta meg Párizsba a SIAL szervezőcsapata, hogy 9 kategóriában vélhetően sikerre ítélt termékeket mutassanak be egymásnak, és eldöntsék, mely termékek tükrözik leginkább az élelmiszerek trendjeit.

A lapok képviselői saját országukban a párizsi versenyt megelőző pár hónapban szervezhették a hazai fordulókat, ahol a kiválasztott kategóriaképviselő termékeket továbbjuttathatták Párizsba. Magyarországról kijutott a FrieslandCampina 10Pöttyös túróbonbonja, a Her-Csi BOCSI csirkéje, a Matheus Pálinkaház termékei, a MIRELITE MIRSA fagyasztott medvehagymája, a PICK Szeged Mangalica vastagkolbásza, a SIÓ Vitatigris gyümölcspüréje és aszeptikus PET-csomagolású nektárcsaládja, a Vajkai Reserve borok és az Unilever Algida Carte d’Or Dobostorta jégkrémje.

A zsűrizés alatt hallottak és a cégektől kapott információk alapján minden termékről egy-két perces mini prezentációt lehetett a másik 29 országnak bemutatni. Segítséget nyújtott, hogy az ismertetés alatt kivetítésre került a termék fotója, és annak makettjét a szünetekben megnézhették a zsűritagok. Természetesen minden szaklap képviselője a saját maga által bemutatott termékről állította, hogy ez az igazi újdonság, egy sikeres és trendi termék.

Ami megfigyelhető volt, hogy idén kevésbé értékelték magas pontszámmal a korábbi években megszokott csomagolási újításokat, sokkal inkább maga a termék kellett, hogy innovatív legyen; feldolgozásában, kiszerelésében vagy összetételében.
A legnagyobb sikereket a mellékelt táblázatban bemutatjuk, ahogyan azt ezekben a napokban teszik másik 29 országban ugyanígy. Ezzel is igyekszik támogatni minden szaklap a kihirdetett sikertermékeket, és ismertté tenni őket a világ számos piacán.

A kiemelkedő meglepetések

Már nem árulok el vele titkot, hogy Magyarországról a MIRELITE MIRSA fagyasztott medvehagymája kapta a legtöbb pontot. A bevezetőben leírt kis történet után mindenki csendben figyelte, hogy milyen újdonság az, amit mi itt Magyarországon fogyasztunk. Kiváltképpen a valóban sok hagymát és fokhagymát felhasználó konyhák képviselői figyeltek a megoldásra… Pedig ebben a termékben nincs semmi hozzáadott, a plusz önmagában az egészséges, az évnek csak bizonyos csekély részében termő medvehagymalevél, amelyet leszednek, megmosnak, felaprítanak és lefagyasztanak, hogy aztán kis kiszerelésben a privát fogyasztás, nagyban a vendéglátás hasznára legyen. De ezt mi mutattuk be először!

Hasonló termékeket egyébként más országok is hoztak, és nagyra értékelte a zsűri. Ilyen hasonló megoldás volt a fagyasztott pálcikás ananász, amely szintén nem terem egész évben, viszont leszedve, felhasználásra előkészítve, lefagyasztva bármikor elővehető és fogyasztható.

A mézbarátoknak is volt újdonság. Én a legtöbb ételt és italt cukor helyett mézzel fogyasztom, de azzal is főzök. Sajnos az örök probléma, hogy kifolyik, ragad… a legújabb csomagolásokban is előfordul. Amit Kanada hozott, semmi más, mint szárított mézkapszula. A mézet kockacukor méretű méhsejt formában megszárítják, és egyesével csomagolják. Sosem folyik, sosem ragad, bárhová magunkkal vihető, de egy kávézóban elegánsan a kávé mellé is adható, a vendég garantáltan nem piszkolja magát össze vele.

Számos hasonló, teljesen egyszerű megoldást mutattunk be egymásnak májusban. A termékeken látni lehetett, hogy az egészséges vonal továbbra is nagyon erős, aki tehette, olyan terméket hozott, ami az egészségmegőrzéshez hozzájárul.

A mellékelt táblázatban nemcsak az országok legjobbjait, de a kilenc kategória győztesét is bemutatjuk. Idén nem zárták ki, hogy az ország legjobb terméke megegyezzen a kategóriák nyerteseivel. Azonban egy válasz októberig titokban marad, mégpedig az, hogy e 30 termékből melyik a legjobb, melyik fog SIAL d’Or Global-díjat kapni. A titkos szavazást a 30 szaklap képviselője megtette, a szavazatokat egy nagy lezárt ládában lepecsételve tartják egészen októberig, a 17-én nyitó SIAL kiállításig. Ott lebben majd fel a fátyol és tudhatja meg a világ, hogy mely terméket találtuk a legjobbnak. De erről majd a SIAL kiállítási beszámolóban mi is hírt adunk.

Kapcsolódó cikkeink