Séta a Jövőben
Köszöntöm Önöket a Future Store Innovations bejáratánál! – mondta a két óránként induló csoportot vezető kollégánk a Foodapest kiállítás 211/C standján vendégeinknek. – Ezzel a kezdeményezéssel az volt a célunk, hogy a kereskedelemben használható, újszerű kommunikációs és technikai megoldások, értékesítés-támogató eszközök és trendi termékek egy helyen bemutatásra kerüljenek. Mivel a Jövő Áruházába rendkívül sok érzékeny berendezés, eszköz került, ezért megtekintése kizárólag kísérővel lehetséges. Kérem, kövessenek!Ahogy közeledünk az áruház bejáratához, rögtön szemünkbe ötlik a Nortek Kft. által forgalmazott fémes felületű prizmafólia, illetve a rá vetített projekciós film, amely a statikus kirakatot dinamikussá varázsolja. A projekciós film nem vet árnyékot a képernyő előtt, mivel minimalizálja az oldalsó fények hatását. Kiváló képet biztosít egy különleges, optikai kopolimer segítségével, 180 fokos szögben. Térbeli korlátozás nélkül különböző helyeken telepíthető. Kiválthatja a kirakatba helyezett drága tv-készüléket, így csökkenti a betörés veszélyét is.
Minimálisan szükséges eszközök hozzá: projektor, vetíthető üvegfelület vagy térbe függesztett plexilap, valamint vetíthető fólia, amelyet szakember helyez fel.
Kreatív formára vágható vágógéppel. Külső és belső kirakatba, homlokzati elemre, vagy belső térben információ megjelenítésére használható. A felhasználási környezet határozza meg a fólia színét, amely lehet fehér, dupla fehér, szürke, sötétszürke, vagy víztiszta.
A Jövő Áruháza egyik fő támogatója a Magyar Telekom és leányvállalata, az azóta már M Factoryt is magába olvasztó Origo. A bejáratnál elhelyezett Bluetooth totemoszlopuk a vásárlás helyére érkezve kommunikál a belépők mobiltelefonjával bluetooth-on keresztül.
Lépjünk be!
Haladjunk át a Célcsoport Média óriás kapuján, és tekintsük meg a bejárati dekorációt és a hozzá tartozó padlómatricát. Ezek az eszközök azt mutatják, hogy hagyományos, nyomtatott reklámot is lehet újszerűen, figyelemfelkeltően kihelyezni.
Tekintsük meg a kihelyezett digitális interaktív óriás kijelzőt, amely a Mobilia-Artica egyedi fejlesztésű digitális eszköze. Interaktív menüjéből érintőképernyő segítségével futtatható a kommunikáció.
Válasszunk egyet a 3-féle – gyermek, normál és mély – Wanzl bevásárlókocsikból, amelyek újrafelhasznált műanyagból készültek, így környezetbarátok, csendesek, scannelhetők, vagyis nem árnyékolnak. Haladjunk át a Wanzl fotocellás bejáratán, amely többféle szélességben elérhető.
A bejárat mellett a Wanzl TOMRA visszaváltója PET-palack és üveg behelyezésére is alkalmas. Érdekessége, hogy ha nem nyomunk gombot, akkor is 1 perc után automatikusan kinyomtatja a blokkot. Nagy testvére, a színes kijelzős TOMRA pedig befalazva, raktári részén szétválogatva tárolja a göngyöleget. A konténer infraérzékelővel engedi egyre lejjebb a gumilapot, míg megtelik, így elkerülhető az állandó üvegcsörgés, üvegtörés.
A Wanzl zöldséges állványok között a Bizerba önkiszolgáló, árufelismerő mérlege látható. Ez az érintőképernyős felületű és tanulni képes, önfejlesztő mérleg nagyban segíti a zöldség és gyümölcs vásárlását.
Továbbhaladva az STI Petőfi Nyomda paravánja mutatja be, hogy egy egyszerű ötlet segítségével a boltban egyedi hangulat, sajátos miliő teremthető.
Naplózott adatok
A polcokon elsőként a Kraft Foods termékeivel találkozhatunk. A lila Milka húsvéti újdonságokhoz jól illeszkedik a kétfunkciós vertikális polcelválasztó, amely márkázott színeivel a hatékony merchandising segítője, ugyanakkor kupontartó zseb is található rajta. A Győri keksz és Pilóta termékek mellett a reklámokból ismert Kraft-újdonság, az epres-joghurtos Jó reggelt! keksz is megtekinthető a polcokon.
Az Algida hűtőben a finom fagyik mellett az Odin RFID alapon működő hőmérsékletszenzorai láthatók, amelyek naplózzák a hűtő hőmérsékletét, helyettesítve így az emberi ráfordítást és adminisztrációs igényt. Az egyik típus azonnal a bolt számítógépére küldi a naplózott adatokat, a másik pedig saját memóriájában tárolja azokat és rendszeres időközönkénti letöltést igényel.
A különböző méretű és tudású elektronikus polccímkék a Szintézis termékei. A felület nagyságától függően ár, mennyiség, kontúros termékábra megjelenítésére is alkalmasak. A rendszer kétirányú forgalmat bonyolít le. Ármódosítás esetén az új ár megjelenik a polckijelzőn is. Ha a polccímke nem igazolja vissza az ármódosítást, akkor a rendszer figyelmeztet. Az árak mindig egyezni fognak a polcon és a kasszánál. Nem kell papírt nyomtatni, így többszörösen környezetkímélő. Az ár- vagy áfaváltozás könnyedén végrehajthatóvá válik.
Itallal kínálva
A Wanzl két körállványa másodkihelyezés, promóció, vagy impulz termékek bemutatására alkalmas tartós display. A rajta kihelyezett dobozok az STI Petőfi Nyomda kreatív csomagolásait mutatják be, amelyeket rövid határidővel, 3D modellezéssel kiegészített tervezéssel állítanak elő.
A másik körállványon és külön gurulós papírdisplayen a Villányi Pálinka termékei tekinthetők meg. A törkölypálinka reneszánszát éli, jótékony hatásáról számos helyen olvashatunk. A Villányi termékek egyedi csomagolásukkal, formatervezett, csatos üvegükkel, különleges ízvilágukkal keltenek feltűnést. A 70%-os variáns igazi kuriózum.
A Heineken nyitott látványhűtőjében üveges és dobozos sörök találhatók. Nem áll ajtó, akadály a termék és a vásárló közé, ugyanakkor energiatakarékos működést biztosít.
A kék ipont totemen egy valódi 3D-monitort mutat be az Origo, korábban M Factory, amely látványos, térbeli megjelenítést tesz lehetővé. Előnye, hogy nem kell hozzá szemüveg.
Mellette az STI Petőfi Nyomda két displaye látható, amelyek azt mutatják, hogy többféle anyag – fa, műanyag, papír – kombinálásával világító és egyéb panelek beépítésére is készen állnak.
Variációk a kihelyezésre
A sarokban két Bizerba pultmérleg szemlélteti a lehetőségek tárházát csemege-, sajt-, húspultok tekintetében. Vevőoldalról reklámok, videók, képek futnak. Ha elkezdődik a kiszolgálás, kötelező az információk kiírása, alatta reklám, vagy kapcsolódó, személyre szabott ajánlat (például füstölt Oázis sajthoz Cabernet Savignon) megjelenítése is lehetséges. Eladói oldalon fontos termékinformációk, összetevők listáztathatók, de recept kinyomtatása is lehetséges. Tartalmazhat pultelrendezési javaslatot, e-learning keretében oktatófilmet vagy egyéb fontos tudnivalót.
A középső gondolasort a Knorr levespo-rok és új generációs főzéssegítő kiegészítők, a legújabb Lipton piramis teák, valamint a SIÓ magas minőségű PET- és Tetra Pak-kiszerelésű termékei foglalják el. A hatékony termékelrendezést a Megadesign polci elválasztói, gravitációs megoldása, színes áruelválasztói és világító élű termékkordonjai segítik. Felfüggeszthető, világító táblájuk a márkakommunikáció vásárláshelyi megjelenítésére is kiválóan alkalmas. A gondolavégen a Playboy energiaital látványos, fekete displaye került elhelyezésre.
Minden polcot a Megaholz biztosított számunkra. A modulos rendszerű, variálható polcrendszerek a különböző méretű, súlyú árucsoportok minden igényt kielégítő megjelenítését biztosították. Magasságuk a nyugati trendeket követi, hiszen 140-160 cm magasságban végződnek a polcok mélysége pedig a vásárlást is megkönnyítű íven futnak.
Az STI Petőfi Nyomda logisztikai displaye rendkívül praktikus megoldás kisebb boltok előkomissiózott kiszolgálására, hiszen szétszedhető, jól mozgatható elemekből áll, negyedpalettás alapterületen.
A Wanzl Possibility állványa egy igazi kreatív Shon in Shop megoldás. EU-palettára épül, így jól mozgatható békával is. Rendkívül változatosan összeépíthető, rácsos, polcos, kampós megoldásokkal, akár körbejárható, szigetes kihelyezés megvalósítására is alkalmas.
Kódolt non-food
Elérkeztünk a vegyi osztályra, ahol a Dove, Axe és Rexona márkák a testápolás kategóriát, míg a Zewa termékek a háztartási papírárukat képviselik. A Zewa Kid gyerekeknek szóló, vidám grafikával ellátott termékek most kerültek kifejlesztésre.
A Zewa toalettpapír-állványra felragasztott négy darab 2D mobilkódot az M Factory helyezte ki. A kód mobiltelefonnal történő leolvasása után mindenféle tartalom, termékinfó, videó megtekinthetővé válik.
Az Odin intelligens polcok, a Zewa és ICO displayeken szemléltetve mutatják a mennyiséget, fogyást, RFID-technológia segítségével.
Az ICO állvány és rajta minden irodaszer újrahasznosított alapanyagból készült és használat után lebomló, így duplán megfelel a modern környezetvédelmi elvárásoknak.
A Joya cipők állványán láthatóak az MBT cipő feltalálójának új generációs, prémium termékei, a jövő városi lábbelijei.
Fáradjunk a kasszához!
Az új generációs, T-alakú Orbit kasszaállvány a pénztárnál való várakozási idő alatt kínálja a rágógumikat, amelyek vásárlásának elsődleges helyszíne épp a kasszasor. Hatékony elrendezéssel, megfelelő SKU-k kihelyezésével a forgalom a többszörösére növelhető.
Az IBM által kifejlesztett önkiszolgáló kasszarendszerrel jelentősen javulnak az eladási munkafolyamatok, és felgyorsul a vevők kiszolgálása. Az áru beolvasása, táskába helyezése, készpénzes, kártyás, utalványos kifizetése a vevő feladata. A vásárlók gyorsan megtanulják és megszeretik használatát, észrevétlenül növelve ezzel a kasszák áteresztőképességét és hatékonyságát. Az önkiszolgáló IBM kassza a Szintézis fiskális megoldásával és szoftverével már magyar telepítésre is készen áll. A rendszer összeköthető a Wanzl kiengedő kapujával, amely csak fizetés után engedi ki a vásárlót.
A pénztáros által működtetett kasszában látható az Odin RFID-címkék másik előnye, nevezetesen a kasszán való áthaladás gyorsításának funkciója; egyszerre több termék együttes lehúzása válik ugyanis lehetővé. RFID-tag alkalmazásával a fizetés is kiváltható, előre feltöltött egyenleggel strandokon, sportlétesítményekben, vagy éppen gyerekek számára a készpénz kiváltására alkalmas. Maga a kasszaállvány a Wanzl klasszikus olasz designú terméke.
Az M Factory mobilkuponjainak beváltását is itt tekinthetjük meg, amint 2D-kód segítségével a kassza leolvassa és érvényesíti a kedvezményt.
Nagyon köszönjük, hogy látogatásukkal megtisztelték a Jövő Áruházát! Várjuk Önöket a következő Future Store Innovation bemutató alkalmával is!
K. I. – Sz. K.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >