Sefcsik Márton: a kézműves sörök forradalma már lecsengett
A kézműves sörök piacán megfigyelhető egy visszaesés, amelynek egyik oka a középosztály gazdasági helyzetének romlása. A KRAFT Sörfesztivál egyik főszervezője, Sefcsik Márton szerint a kézműves sörök forradalma lecsengett, és most a sörkészítők legnagyobb kihívása az, hogy zsugorodott a középosztály törzsfogyasztói bázisa.

A kép illusztráció
A középosztály gazdasági helyzete Európa-szerte romlott, és ez Magyarországon is érezhető. A kézműves sörfogyasztás csökkenése az általános gazdasági nehézségekkel magyarázható. A nagy nyugati kézműves sörfesztiválok, amelyeken néhány éve minden jegy elfogyott, ma alig találnak annyi látogatót, mint korábban.
Sefcsik Márton hangsúlyozta, hogy a kézműves sörök fogyasztása mindig is egy kisebbségi mozgalom marad, és nem mindenki számára elérhető vagy megfizethető. Az ár mellett a kézműves sörök minősége és egyedisége is vonzza a hozzájuk ragaszkodókat – mondta el Sefcsik az Infostart.hu-nak.
A kézműves sörfogyasztás csökkenése nem jelenti a mozgalom végét, hanem egy természetes fejlődés része. A szakma most egyfajta konszolidációt tapasztal, és a kézműves sörfesztiválok továbbra is fontosak az újdonságok bemutatásában és a sörfőzőkkel való közvetlen találkozásban.
A kisüzemi söröknek az a jellemzőjük, hogy az emberek mögöttük személyiséget és attitűdöt látnak. Ezek a sörök az alkotóik személyiségét és kreativitását tükrözik. Ezzel szemben a nagyüzemi sörök általában a marketing szempontjait helyezik előtérbe.
A kézműves sörfogyasztás kisebbségi mozgalom marad, de azoknak, akik értékelik az egyedi és minőségi söröket, mindig lesznek lehetőségeik a választásra.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >