Sefcsik Márton: a kézműves sörök forradalma már lecsengett
A kézműves sörök piacán megfigyelhető egy visszaesés, amelynek egyik oka a középosztály gazdasági helyzetének romlása. A KRAFT Sörfesztivál egyik főszervezője, Sefcsik Márton szerint a kézműves sörök forradalma lecsengett, és most a sörkészítők legnagyobb kihívása az, hogy zsugorodott a középosztály törzsfogyasztói bázisa.

A kép illusztráció
A középosztály gazdasági helyzete Európa-szerte romlott, és ez Magyarországon is érezhető. A kézműves sörfogyasztás csökkenése az általános gazdasági nehézségekkel magyarázható. A nagy nyugati kézműves sörfesztiválok, amelyeken néhány éve minden jegy elfogyott, ma alig találnak annyi látogatót, mint korábban.
Sefcsik Márton hangsúlyozta, hogy a kézműves sörök fogyasztása mindig is egy kisebbségi mozgalom marad, és nem mindenki számára elérhető vagy megfizethető. Az ár mellett a kézműves sörök minősége és egyedisége is vonzza a hozzájuk ragaszkodókat – mondta el Sefcsik az Infostart.hu-nak.
A kézműves sörfogyasztás csökkenése nem jelenti a mozgalom végét, hanem egy természetes fejlődés része. A szakma most egyfajta konszolidációt tapasztal, és a kézműves sörfesztiválok továbbra is fontosak az újdonságok bemutatásában és a sörfőzőkkel való közvetlen találkozásban.
A kisüzemi söröknek az a jellemzőjük, hogy az emberek mögöttük személyiséget és attitűdöt látnak. Ezek a sörök az alkotóik személyiségét és kreativitását tükrözik. Ezzel szemben a nagyüzemi sörök általában a marketing szempontjait helyezik előtérbe.
A kézműves sörfogyasztás kisebbségi mozgalom marad, de azoknak, akik értékelik az egyedi és minőségi söröket, mindig lesznek lehetőségeik a választásra.
Kapcsolódó cikkeink
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >