Séf Sör: szenvedély és üzlet

Szerző: Tisza Andrea Dátum: 2019. 03. 10. 13:38

Kevés hazai sörfőzde-étterem működik Magyarországon, közülük egyik legizgalmasabb a kreatív marketingmódszereket alkalmazó miskolci Zip’s Brewhouse. Februárban indult projektjük, a Séf Sör a csúcssörök és csúcsgasztronómia találkozásának igényére épül, méghozzá a lehető legdirektebb módon: a sörfőző mesterek a séfekkel együtt tervezve, azok ízlésvilágához igazodva készítik a söröket. 7 séf, köztük olyan nevek, mint Bíró Lajos, Pesti István, Macsinka János, Krausz Gábor, Tatai Róbert közreműködésével (és aktív főzőházi kuktáskodásuk mellett) készülnek majd egyedinek ígérkező sörök.
A sorozat első „részében” az étterem kreatív séfje, a dinamizmusáról és eredeti ötleteiről ismert Pataky Péter Tiszalöki Telepi Nevelés elnevezésű söre mutatkozik be, amely félig bajor búza-, félig APA sör, és amelynek neve nemcsak a szakács szülővárosára utal, de az italba tesznek némi onnan származó vadkomlót is. A Telepi Nevelés a Zip’s állandó kínálatának állandó eleme lesz, mint ahogy valószínűleg a többiek söre is saját éttermüké.

Nos, ezt hívják zseniális éttermi marketingnek: komoly reklám- (és PR-)értéke van, hiszen a sörínyencek óhatatlanul olvastak róla a nekik szóló blogokban, és a téma a helyi tévében és a gasztronómiai szaksajtóban egyaránt szerepel, ráadásul az érintett éttermek egyúttal piacot is teremtenek a „jól elmesélhető” terméknek – sajátjuknak biztosan, de optimális esetben akár az egész sorozatnak is. //

Kapcsolódó cikkeink