Schwarz Group: a csehek első számú élelmiszer-kiskereskedő csoportja
A Schwarz Group Csehország – illetve egész Európa – listavezetője a kiskereskedők között. A csoport tavaly 36 százalékos növekedést produkált.
A Lidl és a Kaufland jelenleg a két legnagyobb kiskereskedő a Cseh Köztársaságban. A Lidl nettó eladásai 19,6 százalékkal nőttek a 2017–2018-as pénzügyi évben, miközben a piacvezető Kaufland csupán 1,1 százalékkal növelte nettó bevételét. A Kaufland és a Lidl 14,3 és 10,6 százalékos piaci részesedésével közösen a nemzeti élelmiszer-kiskereskedő piac egynegyedét teszik ki.
A Cseh Köztársaságban is tapasztalható a hipermarketek térvesztése. Az Albert, a Tesco, a Globus és a Makro Cash & Carry, amelyek együtt az élelmiszer-kiskereskedők több mint harmadát jelentik, folyamatos veszteségekről számolnak be. Az Albert stagnál, a Metro mínusz 2,3 százalékkal zárt tavaly. Egyedül a Tesco tudott 2,9 százalékos növekedést produkálni 2018-ban, miután majdnem 10 százalékkal csökkentette eladótereit. A Globus már ott tart, hogy minimarketeket tesztel a Globus Fresh logó alatt.
A piackutatók újra és újra rámutatnak arra, hogy a fogyasztói szokások változásával a hipermarket-szegmens folyamatosan gyengül, miközben a kisebb boltformátumok fokozatosan teret nyernek, hiszen meggyőző, friss élelmiszer-kínálatukkal gyors, könnyű vásárlási lehetőséget biztosítanak.
A Lidl igen jól felkészült a várható változásokra. 2013 és 2017 között a diszkontlánc képes volt 5,9 százalékról 9,8 százalékra növelni az EBT-t, miközben a cég júniusban elkezdte építeni az eddigi legnagyobb cseh elosztóközpontját Prága mellett. A központ várhatóan 2021-re készül el, és 90 üzletet tud majd ellátni.
A Kaufland is javított üzleti manőverezőképességén, hiszen 2016–2017-es 3,5 százalékos profitját 2017–2018-ban 5,3 százalékra növelte. Ezzel a Schwarz Group 316 millió eurós profittal zárta a tavalyi évet a Cseh Köztársaságban, ami kétszer akkora nyereség, mint a többi tíz vezető élelmiszer-kiskereskedő profitja együttvéve.
A cikkek forrása a német Lebensmittelzeitung.net 2019. szeptember 9-i száma. //
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >