Schwarz Group: a csehek első számú élelmiszer-kiskereskedő csoportja
A Schwarz Group Csehország – illetve egész Európa – listavezetője a kiskereskedők között. A csoport tavaly 36 százalékos növekedést produkált.
A Lidl és a Kaufland jelenleg a két legnagyobb kiskereskedő a Cseh Köztársaságban. A Lidl nettó eladásai 19,6 százalékkal nőttek a 2017–2018-as pénzügyi évben, miközben a piacvezető Kaufland csupán 1,1 százalékkal növelte nettó bevételét. A Kaufland és a Lidl 14,3 és 10,6 százalékos piaci részesedésével közösen a nemzeti élelmiszer-kiskereskedő piac egynegyedét teszik ki.
A Cseh Köztársaságban is tapasztalható a hipermarketek térvesztése. Az Albert, a Tesco, a Globus és a Makro Cash & Carry, amelyek együtt az élelmiszer-kiskereskedők több mint harmadát jelentik, folyamatos veszteségekről számolnak be. Az Albert stagnál, a Metro mínusz 2,3 százalékkal zárt tavaly. Egyedül a Tesco tudott 2,9 százalékos növekedést produkálni 2018-ban, miután majdnem 10 százalékkal csökkentette eladótereit. A Globus már ott tart, hogy minimarketeket tesztel a Globus Fresh logó alatt.
A piackutatók újra és újra rámutatnak arra, hogy a fogyasztói szokások változásával a hipermarket-szegmens folyamatosan gyengül, miközben a kisebb boltformátumok fokozatosan teret nyernek, hiszen meggyőző, friss élelmiszer-kínálatukkal gyors, könnyű vásárlási lehetőséget biztosítanak.
A Lidl igen jól felkészült a várható változásokra. 2013 és 2017 között a diszkontlánc képes volt 5,9 százalékról 9,8 százalékra növelni az EBT-t, miközben a cég júniusban elkezdte építeni az eddigi legnagyobb cseh elosztóközpontját Prága mellett. A központ várhatóan 2021-re készül el, és 90 üzletet tud majd ellátni.
A Kaufland is javított üzleti manőverezőképességén, hiszen 2016–2017-es 3,5 százalékos profitját 2017–2018-ban 5,3 százalékra növelte. Ezzel a Schwarz Group 316 millió eurós profittal zárta a tavalyi évet a Cseh Köztársaságban, ami kétszer akkora nyereség, mint a többi tíz vezető élelmiszer-kiskereskedő profitja együttvéve.
A cikkek forrása a német Lebensmittelzeitung.net 2019. szeptember 9-i száma. //
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új korszak a világgazdaságban? – Új kihívások hazánk előtt
2025 májusa a világgazdaságban a változások felgyorsulását hozta. A Közel-Keleten…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >