Értékben és mennyiségben is nőtt az eladás
dezodor a hatodik legnagyobb forgalmú kategória a Nielsen által mért nyolcvan háztartási vegyi áru és kozmetikum közül, kiskereskedelmi forgalma közelít a 18 milliárdhoz. A Nielsen által mért vegyi kategóriák rangsorában a mosószer, toalettpapír, öblítő, pelenka és tusfürdő előzi meg.
A kategória értéket és mennyiséget tekintve 3-3 százalékos növekedést produkált 2016. február és 2017. január között. Viszonyításul: a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma az adott időszakban érték szempontjából átlag 4 százalékkal nőtt, míg mennyiséget tekintve egy százalékkal csökkent az előző hasonló időszakhoz képest.
A dezodor kiskereskedelmi eladása erősen koncentrált. A drogéria és a 2500 négyzetméternél nagyobb csatorna együtt elvitte az értékben mért éves forgalom 81 százalékát a legutóbbi két kumulált év során.
Továbbra is erősek a gyártói márkák; az értékben mért forgalomból 97 százalék jutott rájuk a vizsgált időszakokban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: 566 mikro-, kis- és közepes vállalkozás részesül kapacitásbővítő támogatásban
A mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat célzó kapacitásbővítő támogatásra 566-an…
Tovább olvasom >ENSZ: világszerte tovább nőtt tavaly az élelmiszer-bizonytalanság
Tovább nőtt az élelmiszer-ellátás bizonytalansága 2023-ban – olvasható az ENSZ…
Tovább olvasom >