Saját tejüzemet létesített a sütőipari cég
Több mint 100 millió forintos beruházással saját tejüzemet létesített az országszerte 200 szaküzlettel rendelkező Lipóti Pékség Kft., amely havi 90 millió forintos bevételt vár a tejtermékek eladásából.
A sütőipari termékeiről és pékségeiről ismert Lipóti belép a tejpiacra: az országszerte több mint 200 egységet működtető társaság saját gyártású tejtermékeket dob piacra április közepétől. A közelmúltban a tatabányai sütőüzemét 108 millió forintos állami támogatás segítségével összesen 308 millió forintos beruházással bővítő Lipóti tejüzeme április elején kezdte meg élesben a működést. „Két évig dolgoztunk a tejtermékek gyártásának előkészítésén és piaci bevezetésén. A Debrecen mellett található tejüzem megvásárlása és fejlesztése, valamint a termékfejlesztéssel kapcsolatos beruházás teljes összege meghaladja a 100 millió forintos nagyságrendet” – nyilatkozta Tóth Péter, a Lipóti Pékség alapító tulajdonosa.
Tóth Zoltán, a Lipóti Pékségeket működtető társaság ügyvezetője igazgatója pedig arról számolt be, hogy mennyire sokszínű termékpalettát kínálnak a tejtermékek kedvelőinek: “Lipóti márkanév alatt forgalmazzuk majd az új tejtermékeket, amelyek minden egységünkben megtalálhatóak lesznek. Az új – a Lipótitól már megszokott prémium minőségű – termékcsoportban a tejek mellett gyümölcsjoghurtok, különböző túrók, túródesszertek is megtalálhatóak lesznek. Túró Rúd néven például igazi túróból előállított finomsággal csábítjuk majd az édesszájú vásárlókat. A boltokban laktózmentes és bio termékek szintén elérhetőek lesznek.”
A Lipóti arra számít, hogy havi szinten 90 millió forintos árbevételt generálnak majd a tejtermékek, amelyeket kizárólag a saját szaküzleteikben forgalmaznak. Tóth Péter tulajdonos azt is elmondta, hogy a tatabányai sütőüzem bővítésével, valamint a tejüzem és a tejtermék-forgalmazás beindításával összesen 50 új munkahelyet teremtett a vállalat. A Lipóti közvetlenül több mint 500 embernek adott munkát április közepén, az alvállalkozókkal együtt pedig a cégcsoport közvetve összesen 2000 embert foglalkoztat.
Az tulajdonos elmondta: a Lipóti teljes árbevétele 2015-ben megközelítette a 10 milliárd forintot, az idén pedig az előzetes várakozások szerint át is lépik ezt a határt. A társaság elsősorban a kelet-magyarországi térségben tervez új egységeket nyitni, emellett továbbra is szerepel a hosszú távú célok között a külföldi terjeszkedés, ezen belül is például az ausztriai piacra lépés. (mfor.hu, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Dráguló tejtermékek: miért kerülnek egyre többe a mindennapok kedvenc élelmiszerei?
A tejtermékek továbbra is a drágább élelmiszerek közé tartoznak, sőt…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >A tejtermelő gazdaságok munkáját segítő rendszert fejleszt a Milkmen Kft. és az SZTE
A tejtermelő gazdaságok munkáját, a beteg egyedek gyors elkülönítését lehetővé…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >