Saját márkás tej hódít el értékesítést az Arla Foodstól
Csökkentette éves árbevételére vonatkozó várakozását az Arla Foods a kereslet saját márkás tejtermékek felé tolódása okán csökkenő tejárak miatt. A dániai székhelyű vállalatra a növekvő termelési volumen és a csökkenő fogyasztói eladások miatti árcsökkenés, valamint a megemelkedett alapanyag-, csomagolási és energiaköltségek is hatottak.
Az Arla legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban, ahol mintegy 2000 gazdálkodója van, a nettó árbevétel 16,9%-kal 1,37 milliárd fontra emelkedett a márkás termékek értékesítésének visszaesése mellett. A vásárlókat a megélhetési válság közepette támogatandó, az Arla csökkentette a Lurpak termékek árait és kiszerelésméretét.
A cég emellett két hónappal ezelőtt további áremelésekre és „tejtermelési válságra” figyelmeztetett a kínzó munkaerőhiány miatt: egy a gazdák körében végzett felmérés szerint többségük 2019-hez képest nehezebben talál munkaerőt, aminek okát az Arla a munkavállalók szabad mozgásának Brexittel való megszűnésében látja.
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti sajtgyártó kapacitását az Arla Foods Bahreinben
50,9 millió eurót, azaz mintegy 59,4 millió dollárt invesztál az…
Tovább olvasom >59,4 millió euróból bővíti az Arla a krémsajtgyártást Dániában
Az Arla Foods 59,4 millió eurós beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >További cikkeink
November vége után is megmaradhat az árrésstop
Ahogyan arról mi is írtunk, meghosszabbította a kormány az élelmiszerek…
Tovább olvasom >Újabb pályázat segíti az élelmiszer-feldolgozást: húszmilliárd forintos keret nyílik ősszel
Az itthon megtermelt mezőgazdasági alapanyag minél nagyobb arányú, hatékonyabb és…
Tovább olvasom >Szeptembertől jön a digitális SZÉP-kártya – nő a keretösszeg is
Idén szeptember 1-jétől életbe lépnek a tavaly bejelentett változások a…
Tovább olvasom >