Magazin: Saját márkák szakkiállítása

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 07. 31. 07:24

2018. május 29-én és 30-án került sor Amszterdamban a világ legnagyobb, saját márkákról szóló kiállítására. A Saját Márkás Termékgyártók Egyesülete (Private Label Manufacturers Association, PLMA) szervezésében évente megrendezésre kerülő „World of Private Label” idén minden eddiginél nagyobb volt. A 115 országból érkező 14 000 látogató több mint 2500 kiállító standjával találkozhatott.

Az eseményen átadták a PLMA által alapított International Salute to Excellence Awards díjait is, melyeket idén 20 ország 51 üzletlánca vihetett haza több mint 120 saját márkás terméke elismeréseként. A kiállítás különleges koncepciója a PLMA Idea Supermarkete volt, melyben kiemelkedő termékek, csomagolások és promóciók kaptak helyet, köztük a díjat nyert termékinnovációkkal, valamint a legfrissebb termékinnovációkat felvonultató New Product Expóval, melyben többek között a Mogyi Kft. Caramoon terméke is bemutatkozott.

Eredményes bormarketing

A PLMA beszámolója szerint a bor a retail egyik legerősebb lojalitásépítőjévé vált az elmúlt években. Az üzletláncok, felismerve a borkultúrában rejlő lehetőségeket, évek óta aktív marketingtevékenységgel támogatják a kategóriát, melynek eredményeként az egyre nagyobb forgalmat generál az üzletekben. A PLMA az általa szervezett „World of Private Label” szakvásáron harmadik éve hirdette meg a Salute to Excellence Awards borversenyét is. Az elbírálás során sommelier-k és borszakértők döntöttek, mely üzletláncok saját márkás borai emelkednek ki az az évi kínálatból. Idén 13 országból 38 üzletlánc 300 saját márkás bora közül 52 nyertes terméket díjazott a szakértőkből álló zsűri. Ezek közül Franciaország 12, az Aldi és a Lidl együttesen 9, brit üzletláncok pedig összesen 7 díjat vihettek haza.

TOP3

Az LZ Retailytics piaci adataira hivatkozva, a PLMA közlése szerint a Lidl és az Aldi növekedési üteme megelőzi legnagyobb versenytársaikét. Az elemzés azt mutatja, hogy 2017-ben mindkét üzletlánc több mint 6% mértékben növekedett, és a Lidl anyavállalata, a Schwarz Gruppe továbbra is a legnagyobb retail csoport Európában. A közzétett adatok szerint több mint 106 milliárd euró forgalma volt 2017-ben. A Carrefour a 2017-es, közel 65 milliárd eurós értékesítésével jelenleg a 2. legnagyobb retail hálózat. Az Aldi a harmadik legnagyobb élelmiszerlánc, nyilvánosságra hozott eredményei majdnem 62 milliárd euró forgalomról számolnak be 2017-re vonatkozóan.

Prémiumban az élen

A Mintel piackutató felméréséből kiderül, hogy a prémium kategóriás saját márkás termékek bevezetésében Európa áll a világverseny élén. A kontinensen 10-ből közel 6 saját márkás termékbevezetés a prémium kategóriában történt az elmúlt évben. Észak-Amerika 22%-os prémium kategóriás termékaránnyal a 2. helyet foglalja el. Emellett az elemzésből az is kiolvasható, hogy az európai vásárlók többségének véleménye szerint az elmúlt években erősödött a saját márkás termékek minősége.

A német fogyasztó kedveli a saját márkákat

Az LZ és az Ipsos által kiadott éves vásárlói jelentés szerint a németországi fogyasztók nagyfokú bizalommal vásárolják a saját márkás termékeket, bíznak azok magas ár-érték arányában. A gyártói márkákkal összehasonlítva, a megkérdezettek 2/3-a a saját márkás termékeket is ugyanolyan magas minőségűnek ítéli, és 71% ugyanolyan megbízhatónak tartja. Emellett a saját márkák erős árpercepcióval bírnak; a német vásárlók 76%-a olcsóbbnak gondolja a gyártói márkákhoz képest. Az elemzés kitér a gyógyszertárakra is: ebben a szegmensben a válaszadók 58%-a úgy gondolja, hogy a saját márkás termékek ugyanolyan jók, mint a gyártói márkás változatok. Az új saját márkás termékek nagyfokú fogyasztói érdeklődéssel találkoznak. //

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink