Saját márka alatt ad új életet a zöldségeknek-gyümölcsöknek a Hofer Ausztriában
Az osztrák Hofer a „Rettenswert” márka alatt mezőgazdasági élelmiszer-feleslegből készített pestót, kencéket vagy éppen chutney-t kínál a vásárlóknak.
Photo: © HOFER
A legújabb tanulmányok szerint a termelési láncban – azaz a szántóföldtől az asztalig – az élelmiszerek 40%-a végzi a szemétben. A „Heute für Morgen” (Ma a holnapért) fenntarthatósági programja keretében a Hofer évek óta aktívan kampányol az élelmiszerpazarlás ellen. Az Unverschwendet küldetése 2015 óta ugyanez: minél több zöldséget és gyümölcsöt megmenteni a kukába kerüléstől.
Ennek mentén a két vállalat most együttműködésre lépve létrehozta saját márkáját, a „Rettenswert”-et, amely az élelmiszertermelésből származó felesleget hasznosítja újra.
„Az első olyan élelmiszer-kiskereskedőként, amely a teljes upstream értékláncból származó felesleget megmenti, trendet teremtünk az iparágban. A vásárlók ugyanakkor hibátlan, teljes értékű termékeket kapnak, és az élelmiszerpazarlás csökkentésével a Hoferrel együtt védik a környezetet. Az Unverschwendet az élelmiszerpazarlás további csökkentésében ideális társ a Hofer számára” – mondta el Horst Leitner, a Hofer vezérigazgatója.
Annak, hogy az értékláncban felesleg keletkezik, sokféle oka lehet. Előfordulhat, hogy sok gyümölcs és zöldség eltér a méretnormáktól, alakja torz vagy bár minősége kifogástalan, nem felel meg az esztétikai követelményeknek. A rossz tervezés és a túltermelés mellett a kiszámíthatatlan jövőbeli eseményekre – mint például viharok – vonatkozóan nehezen tervezhető forgatókönyvek sokszor az élelmiszerfelesleg szemétbe dobásához vezetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb benzinkúti DESPAR Express üzletekkel erősít Ausztriában az Enilive és a SPAR
Az Enilive Austria energiacég és a SPAR Austria tovább bővíti…
Tovább olvasom >40%-kal nőtt a zöldség-gyümölcs forgalom a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 10 hónapban több mint 155 ezer megrendelés teljesítése…
Tovább olvasom >A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >