Saját márka alatt ad új életet a zöldségeknek-gyümölcsöknek a Hofer Ausztriában
Az osztrák Hofer a „Rettenswert” márka alatt mezőgazdasági élelmiszer-feleslegből készített pestót, kencéket vagy éppen chutney-t kínál a vásárlóknak.
Photo: © HOFER
A legújabb tanulmányok szerint a termelési láncban – azaz a szántóföldtől az asztalig – az élelmiszerek 40%-a végzi a szemétben. A „Heute für Morgen” (Ma a holnapért) fenntarthatósági programja keretében a Hofer évek óta aktívan kampányol az élelmiszerpazarlás ellen. Az Unverschwendet küldetése 2015 óta ugyanez: minél több zöldséget és gyümölcsöt megmenteni a kukába kerüléstől.
Ennek mentén a két vállalat most együttműködésre lépve létrehozta saját márkáját, a „Rettenswert”-et, amely az élelmiszertermelésből származó felesleget hasznosítja újra.
„Az első olyan élelmiszer-kiskereskedőként, amely a teljes upstream értékláncból származó felesleget megmenti, trendet teremtünk az iparágban. A vásárlók ugyanakkor hibátlan, teljes értékű termékeket kapnak, és az élelmiszerpazarlás csökkentésével a Hoferrel együtt védik a környezetet. Az Unverschwendet az élelmiszerpazarlás további csökkentésében ideális társ a Hofer számára” – mondta el Horst Leitner, a Hofer vezérigazgatója.
Annak, hogy az értékláncban felesleg keletkezik, sokféle oka lehet. Előfordulhat, hogy sok gyümölcs és zöldség eltér a méretnormáktól, alakja torz vagy bár minősége kifogástalan, nem felel meg az esztétikai követelményeknek. A rossz tervezés és a túltermelés mellett a kiszámíthatatlan jövőbeli eseményekre – mint például viharok – vonatkozóan nehezen tervezhető forgatókönyvek sokszor az élelmiszerfelesleg szemétbe dobásához vezetnek.
Kapcsolódó cikkeink
40%-kal nőtt a zöldség-gyümölcs forgalom a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 10 hónapban több mint 155 ezer megrendelés teljesítése…
Tovább olvasom >A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >Üzlet, innováció, kapcsolatépítés: FRUIT LOGISTICA
Töretlen lendülettel és minden eddiginél pozitívabb visszajelzésekkel zárult a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >